نمونه تولید محتوای سایت عمومی

تولید محتوای سایت عمومی

وب‌سایت‌ها نیازمند سبک نوشتاری منحصربه‌فردی هستند. رمان‌نویسان تصویری با کلمات خلق می‌کنند. گزارشگران اخبار را با چاشنی درام گزارش می‌دهند. دانشگاهیان مفاهیم پیچیده را با ذکر منابع توضیح می‌دهند. نویسندگان محتوای وب برای تولید محتوای سایت عمومی، اطلاعات را تاحدامکان خلاصه به اشتراک می‌گذارند. مردم وب‌سایت‌ها را به شیوه‌ای متفاوت از سایر رسانه‌ها می‌بینند: آن‌ها مطالب را نمی‌خوانند، بلکه مرور می‌کنند. کاربران به طور متوسط تنها حدود ۲۰ درصد از کلمات موجود در یک صفحه را می‌خوانند.

بهترین شیوه‌ها برای تولید محتوای سایت عمومی

در دنیای امروز، داشتن یک وب‌سایت قوی برای هر کسب‌وکار یا سازمانی ضروری است. وب‌سایت به شما امکان می‌دهد تا اطلاعات خود را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید، برند خود را ارتقا دهید و مشتریان جدید جذب کنید. بااین‌حال، صرفا داشتن یک وب‌سایت کافی نیست. شما باید محتوای باکیفیت و آموزنده‌ای را نیز تولید کنید که مخاطبان شما را جذب کند و آن‌ها را به بازگشت به وب‌سایت شما ترغیب کند.

سر تیترهای معنادار بنویسید

سر تیترها به خوانندگان امکان ناوبری در محتوا را می‌دهند. از سر تیتر برای توضیح واضح محتوای هر پاراگراف استفاده کنید. ویژگی‌های سر تیتر عبارت‌اند از:

  • کوتاه و مستقیم باشد.
  • به‌تنهایی قابل‌فهم باشد و خارج از متن معنی بدهد.
  • از اصطلاحات تخصصی، اختصارات، حقه‌بازی‌های زبانی و اصطلاحات فنی پرهیز کنید.
  • برای موتورهای جستجو بهینه باشد.

از زبان عامیانه استفاده کنید

برای تولید محتوای سایت عمومی و بهینه‌سازی آن برای موتورهای جستجو (سئو)، از همان کلمات و عباراتی که مخاطبان شما استفاده می‌کنند، بهره بگیرید. هنگام ایجاد عناوین صفحه، سر تیترها، موارد لیست و لینک‌ها، کلمات کلیدی را بادقت انتخاب کنید و به طور مداوم از آن‌ها استفاده کنید. این کار ارتباط کلمات کلیدی را برای موتورهای جستجو تقویت می‌کند.

لحن

خوانندگان انتظار لحنی صمیمی و خوش‌بینانه در نوشتار وب را دارند. آن‌ها نوشته‌های اداری را توهین‌آمیز و نامناسب می‌دانند و پیامی را که سعی در انتقال آن دارد، نادیده می‌گیرند. برای اجتناب از زبان اداری، لحن را کمی پایین بیاورید. اصطلاحات تخصصی را پیدا کرده و حذف کنید. از صدای فعال استفاده کنید. همیشه سعی کنید با ضمیر اول‌شخص یا دوم‌شخص بنویسید.

مختصر بنویسید

نوشتن برای وب باید بسیار کوتاه‌تر از سایر انواع نوشتار باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که مردم متن وب را اسکن می‌کنند، نه اینکه تک‌تک کلمات را بخوانند. یافتن سریع اطلاعات را برای کاربران خود آسان کنید. یک پاراگراف باید از 70 کلمه یا کمتر تشکیل شود. به خاطر داشته باشید:

  • تولید محتوای سایت عمومی با نوشتن برای نشریات چاپی فرق دارد. طول یک صفحه در وب باید نصف طول یک سند چاپی مشابه باشد.
  • طول منطقی برای هر محتوای وب، 300 تا 700 کلمه است.

اگر محتوای شما بیش از 700 کلمه است، چه باید بکنید؟

تاحدامکان تولید محتوای سایت عمومی را به بخش‌هایی تقسیم کنید و خوانندگان را به بخش‌های خاصی از متن هدایت کنید. وظیفه شما به‌عنوان نویسنده وب این است که مخاطبان خود را به سمت محتوایی که می‌خواهید مصرف کنند، هدایت کنید.

فضای صفحه را با خوشامدگویی به کاربران هدر ندهید. نیازی به این کار نیست. اکثر کاربران متن خوشامدگویی را به‌عنوان پرکننده نادیده می‌گیرند. سر اصل مطلب بروید. این همان چیزی است که آن‌ها به دنبالش آمده‌اند.

زیرعنوان‌ها، لیست‌ها و اسکن‌کردن

به طور متوسط، کاربران حدود 20 درصد از محتوای شما را در هر صفحه می‌خوانند. چه کاری باید انجام دهید؟ مختصر و مرتبط بنویسید. از جملات کوتاه و فعل‌های معلوم استفاده کنید و متن غیرضروری را بدون خدشه‌دار کردن هویت خود حذف کنید.

علاوه بر بلوک‌های کوتاه و خواندنی متن، باید از اندازه فونت، لیست‌ها و زیرعنوان‌ها نیز به‌خوبی استفاده کنید. این عناصر به هدایت چشمان خوانندگان به سمت مهم‌ترین محتوا کمک می‌کنند و جذب محتوای حجیم را آسان‌تر می‌سازند.

برای بخش‌بندی تولید محتوای سایت عمومی از بولت‌گذاری استفاده کنید. یک جمله کوتاه بنویسید و با نکات لیست از آن پشتیبانی کنید. جملات بولت‌گذاری را با نقطه تمام نکنید. نقطه باعث کندشدن حرکت چشم هنگام اسکن‌کردن می‌شود.

موثر لینک دادن

لینک دهید، لینک دهید و به اطلاعات مرتبط لینک دهید. اگر به سرویس حمل‌ونقل دانشگاه اشاره کردید، به آن لینک بدهید. اگر می‌خواهید آدرس ایمیل کسی را قرار دهید، به نام او لینک بدهید. اگر از یک عضو هیئت‌علمی یاد می‌کنید، به صفحه بیوگرافی او لینک بدهید. اگر چیزی را در متن ذکر کرده‌اید که قبلا صفحه‌ای در جای دیگری دارد، کاربران را مجبور نکنید به دنبال آن بگردند.

میانگین زمانی که بازدیدکنندگان جدید در هر صفحه صرف می‌کنند، حدود 30 ثانیه است. با ارائه لینک‌های مرتبط زیاد برای کاوش، از این بازه زمانی کوتاه توجه استفاده کنید. کارشناسان تولید محتوای سایت عمومی، استفاده از عبارت کلیک کنید برای لینک‌ها را توصیه نمی‌کنند. لینک‌های خود را با متن مرتبط کنید. از بخشی از جمله یا عبارت خود به‌عنوان لینک استفاده کنید. تحقیقات نشان می‌دهد کاربران ترجیح می‌دهند طول لینک‌ها بین ۴ تا ۸ کلمه باشد.

  • مثال خوب: برای اطلاعات بیشتر، می‌توانید سیاست چاپ در UMB را مشاهده کنید.
  • مثال نامناسب: برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سیاست چاپ در UMB، اینجا را کلیک کنید.

تولید محتوای سایت عمومی با یک مطلب

اگر به دنبال تولید محتوای باکیفیت برای وب‌سایت خود هستید، کارشناسان تولید محتوا می‌توانند به شما کمک کنند. در دنیای امروز، داشتن یک وب‌سایت با محتوای باکیفیت و جذاب برای هر کسب‌وکار یا سازمانی ضروری است. محتوای خوب می‌تواند به شما در رسیدن به اهداف مختلفی از جمله:

  • جذب مخاطب
  • افزایش سئو
  • ایجاد اعتبار
  • افزایش فروش

اما تولید محتوای باکیفیت کار آسانی نیست. نیاز به زمان، تلاش و تخصص دارد. اگر وقت یا مهارت لازم برای تولید محتوای باکیفیت خود را ندارید، می‌توانید از خدمات کارشناسان تولید محتوا مجموعه یک مطلب استفاده کنید. اگر به دنبال تولید محتوای باکیفیت هستید، امروز با یک کارشناس تولید محتوا تماس بگیرید!

جمع‌بندی

تولید محتوای سایت عمومی یک سرمایه‌گذاری ارزشمند است که می‌تواند به شما در دستیابی به طیف وسیعی از اهداف کمک کند. با محتوای خوب، می‌توانید مخاطبان خود را جذب کنید، سئوی خود را ارتقا دهید، اعتبار ایجاد کنید و فروش خود را افزایش دهید.

منابع

  1. https://www.umaryland.edu/cpa/website-manual/prepare/web-writing/

تولید محتوای سایت عمومی

امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد نیازهای تولید محتوای خود صحبت کنید و یک مشاوره رایگان دریافت نمایید.