نمونه تولید محتوای سایت پزشکی

تولید محتوای سایت پزشکی

تولید محتوای سایت پزشکی فراتر از دانستن نحوه صحبت با بیماران است. برای اینکه وب سایت شما در رتبه‌بندی موتورهای جستجو عملکرد خوبی داشته باشد و بیماران جدیدی را به کلینیک شما بیاورد، باید از استراتژی‌های خاصی بهره گیرید که توجه خوانندگان و همچنین موتورهای جستجو را به خود جلب کند.

نمونه تولید محتوای سایت پزشکی

7 نکته برای تولید محتوای سایت پزشکی

با تغییر چشم‌انداز صنعت مراقبت‌های بهداشتی، تحولات زیادی به وجود آمده است. شرکت‌های بیشتری به‌ضرورت بازاریابی دیجیتال پی برده‌اند که بر نیاز به تعامل مداوم آنلاین و اهمیت طراحی وب‌سایت‌های پزشکی تاکید می‌کند. برای بقا در بازار در حال تغییر و جذب بیماران بالقوه بیشتر، ایجاد محتوای جذاب برای برقراری ارتباط با مصرف‌کنندگان ضروری است. اگر در تولید محتوای سایت پزشکی خود مشکل دارید، در اینجا چند نکته وجود دارد که در طول فرایند نوشتن به کارتان می‌آید.

از دیدگاه خوانندگان خود بنویسید

هنگام نوشتن، همیشه باید خوانندگان خود را در نظر بگیرید. چه موضوعات، اطلاعات و مباحثي برایشان جالب است؟ چه چیزی را مفید می‌دانند؟  نیازها و علایق مخاطبان خود را بشناسید و محتوایی بنویسید که بتواند این علایق و نیازها را برآورده کند.

یک روش موثر برای انجام این کار این است که هنگام تولید محتوای سایت پزشکی خود را جای مخاطبان هدف قرار دهید. اگر مخاطبان شما افراد محلی هستند، می‌توانید با انجام یک نظرسنجی و تحقیق در مورد نیازهای برآورده نشده (به‌عنوان‌مثال، نیاز به مراکز درمان حیوانات، مراقبت‌های بهداشتی مناسب برای جمعیت در حال پیرشدن) در جامعه، موضوعاتی را که باید در محتوا پوشش دهید، مشخص سازید.

تولید محتوای سایت پزشکی خود را با خدمات ارائه شده و خدماتی که قصد دارید در آینده اضافه کنید هماهنگ نگه دارید. از طریق نوع محتوایی که تولید می‌کنید، مصرف‌کنندگان می‌توانند به‌راحتی شرکت شما را با یک سرویس خاص مرتبط کنند.

سطح خواندن و درک پزشکی مخاطب را در نظر بگیرید

همان‌طور که بسیاری از متخصصان مراقبت‌های بهداشتی می‌دانند، اصطلاحات علمی می‌توانند بسیار گیج‌کننده باشند. بااین‌حال، ازآنجایی‌که برای مخاطبان عمومی‌تری می‌نویسید، به‌خاطر داشته باشید که همه افراد نام و اصطلاحات مربوط به بیماری‌ها، علائم و سایر شرایط را نمی‌دانند.

به‌گونه‌ای بنویسید که فردی بدون‌سابقه پزشکی بتواند آن را بفهمد. از کلمات ساده با توضیحی ساده اما جامع استفاده کنید. مهم‌تر از همه، به‌سادگی توضیح دهید که چگونه این موضوع به طور شخصی بر آنها تاثیر می‌گذارد.

برای توضیح مفصل‌تر در مورد نوشتن محتوای مرتبط با سلامت، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها، منابع و مطالبی را ارائه می‌دهد که می‌توانید برای کمک به نوشتن خود به آنها مراجعه کنید.

کلمات کلیدی مرتبط را بگنجانید

برای تولید محتوای سایت پزشکی کاملا کاربردی، کلمات کلیدی مرتبط با مطب خود را انتخاب کنید. به‌عنوان‌مثال، اگر خدمات شما بر سلامت روان تمرکز دارد، کلماتی مانند «روانشناسی» و «بیماری روانی» از جمله کلماتی هستند که می‌توانید در متن خود به کار ببرید.

پس از انتخاب کلمات کلیدی، آنها را در مقالات، پست‌های وبلاگ و سایر انواع محتوا بگنجانید. موتورهای جستجویی مانند گوگل در نمایش نتایج جستجو به این کلمات کلیدی توجه می‌کنند. بااین‌حال، به‌خاطر داشته باشید که کل محتوای شما نباید فقط در مورد کلمات کلیدی باشد. تحقیقات خود را انجام دهید و این اصطلاحات خاص را بدون برهم‌زدن روایت مقاله اضافه کنید تا برای خوانندگان شما طبیعی‌تر به نظر برسد.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات دقیق هستند

حوزه مراقبت‌های بهداشتی دائما در حال به‌روزرسانی است. اکتشافات جدید، پیشرفت‌های دارویی و مطالعات قبلی به طور مداوم رد یا تایید می‌شوند. بنابراین، انتخاب منابع برای تولید محتوای سایت پزشکی که قابل‌اعتماد، به‌موقع و مرتبط با موضوع شما هستند، بسیار مهم است.

علاوه بر این، فراموش نکنید که منابع خود را به‌درستی ذکر کنید. بازدیدکنندگان وب‌سایت باید بدانند که اطلاعاتی که می‌خوانند با مطالعات و تحقیقات مستحکمی پشتیبانی می‌شود. برای نمونه، به پست‌های وبلاگ‌های برتر پزشکی نگاهی بیندازید. آن‌ها همیشه منابع معتبر را در انتهای مطلب قرار می‌دهند تا به شما بگویند مطالب آن‌ها صحت پزشکی را دارند.

گوگل همچنین به محتوای مبتنی بر تحقیق خوب پاداش می‌دهد که می‌تواند رتبه‌بندی جستجوی شما را بالا ببرد و بازدیدکنندگان بیشتری را به وب‌سایت شما هدایت کند.

ساده بنویسید

مردم روی لینکی کلیک می‌کنند زیرا می‌اندیشند چیزی را که می‌خواهند یا نیاز دارند در آنجا به دست خواهند آورد. اگر متن شما پر از اطلاعاتی است که به موضوع شما مرتبط نیست، خوانندگان به‌سادگی از آن عبور می‌کنند و به‌سادگی به سایت دیگری می‌روند.

بنابراین، زمانی که تولید محتوای سایت پزشکی انجام می‌دهید، سر اصل مطلب بروید و به موضوع خود پایبند باشید. از تغییر مسیر به ایده‌ها یا موضوعات دیگری که برای آن مهم نیستند، خودداری کنید. اگر فکر می‌کنید خوانندگان اطلاعات اضافی را مفید خواهند یافت، ارائه یک لینک به صفحه یا سایت مرجع دیگری به آنها این امکان را می‌دهد که در مورد موضوع دیگر اطلاعات بیشتری بگیرند.

قبل از ارسال کار خود را بررسی کنید

قبل از ارسال یک متن، مطمئن شوید که ابتدا آن را بررسی کنید. غلط املایی و اشتباهات گرامری می‌تواند جریان مقاله را مختل کند و روند فکر خواننده را با مشکل مواجه سازد. همچنین غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسد و ممکن است بر تصویر برند مراقبت‌های بهداشتی شما تاثیر بگذارد.

بنابراین، مطمئن شوید که قبل از ارسال چندین بار متن خود را بخوانید. وب‌سایت‌ها و برنامه‌های کاربردی متعددی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها برای بررسی کار خود برای اشتباهات ساده املایی یا گرامری استفاده کنید. با این گفته، اگر دوست دارید این کار به صورت حرفه‌ای‌تری انجام شود، استخدام یک ویراستار را برای کمک به بررسی کیفیت کار در نظر بگیرید.

محتوای اصیل بنویسید

یکی از چیزهایی که باید در هنگام تولید محتوای سایت پزشکی از آن اجتناب کرد، کپی‌برداری از کار دیگری است. این کار نه‌تنها باعث نقض مالکیت معنوی وب سایت دیگر می شود، بلکه ممکن است بر رتبه بندی موتور جستجوی شما نیز تاثیر بگذارد.

بهترین راه این است که محتوای خود را بنویسید. درحالی‌که مقالات مشابه زیادی در اینترنت وجود دارد، نوشتن یک متن اصلی، صدای منحصر به فرد شما را در انتقال اطلاعات به همراه خواهد داشت و چیزی متفاوت از بقیه ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی

نوشتن کار ساده‌ای نیست و تولید محتوای سایت پزشکی حتی سخت‌تر است. جدا از مقدار تحقیق، قوانین و دستورالعمل‌هایی نیز در صنعت مراقبت‌های بهداشتی وجود دارد که باید به آنها پایبند باشید. بااین‌حال، انجام این کار پاداش بزرگی برای شما خواهد داشت. تولید محتوای عالی نه‌تنها مخاطبان بیشتری را جذب می‌کند، بلکه جایگاه شرکت شما را به‌عنوان یک ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی قابل‌اعتماد در جامعه تثبیت خواهد کرد.

منابع

  1. https://www.rightpatient.com/guest-blog-posts/7-tips-on-writing-compelling-content-for-your-healthcare-website/
  2. https://myadvice.com/blog/medical-marketing/how-to-write-great-content-for-a-medical-website/

تولید محتوای سایت پزشکی

با محتوای وب سایت آموزنده و جذاب که بیماران را توانمند می‌سازد و مطب شما را به‌عنوان یک مرجع معتمد معرفی می‌کند، وب سایت پزشکی خود را ارتقا دهید. با خدمات جامع تولید محتوای یک مطلب، تفاوت را تجربه کنید، خدمات ما شامل:

  • مقالات متناسب با تخصص پزشکی خاص شما با درج منابع معتبر
  • تحقیق و تجزیه‌وتحلیل عمیق برای اطمینان از صحت و ارتباط محتوا
  • بهینه‌سازی سئو برای افزایش دید وب سایت و ترافیک ارگانیک
  • سبک نوشتاری جذاب که با بیماران و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی همخوانی دارد
  • یک استراتژی جامع محتوا که با اهداف بازاریابی شما همسو باشد

برای داشتن یک حضور آنلاین سالم‌تر، اولین قدم را بردارید. بیایید از طریق اطلاعات بهداشتی آگاهانه و در دسترس، تأثیر مثبتی بر زندگی بیماران بگذاریم.

نمونه تولید محتوای سایت پزشکی