نمونه تولید محتوای سایت تکنولوژی

تولید محتوای سایت تکنولوژی

تولید محتوای سایت تکنولوژی، یک شغل واقعی به شمار می‌رود. شرکت‌های فناوری متعددی هستند که از نظر درآمدی در جایگاه مناسبی قرار دارند. با داشتن یک وب‌سایت و معرفی کسب‌وکار آن‌ها به صورت آنلاین، نیاز آنها به نویسندگان نه‌تنها به دلیل ضرورت انجام امور نگارشی بیشتر می‌شود، بلکه اغلب کارکنان این شرکت‌ها به دلیل ضیق وقت نمی‌توانند بر نگارش تمرکز کنند. بنابراین، این شرکت‌ها تولید محتوای خود را به نویسندگان و شرکت‌های مقتدر در حوزه تولید محتوا می‌سپارند.

نویسندگی در حوزه تکنولوژی نیازمند مهارت‌های متنوعی است

بسیاری از کسانی که اهل نوشتن هستند، فقط همین را می‌خواهند. آنها فقط دوست دارند بنویسند و هیچ کار دیگری انجام ندهند. برای این افراد، ورود به یک موقعیت تمام‌وقت نویسندگی می‌تواند دشوار باشد. برای موفقیت در دنیای تولید محتوای سایت تکنولوژی، مهارت‌های زیادی به جز نوشتن لازم است. شما باید بتوانید خودتان را معرفی کنید، روی دیگران تأثیر بگذارید و دائما یادگیرنده و پیشرو باشید.

همچنین، بسیاری از استارت‌آپ‌های فناوری به کسی نیاز دارند که بتواند فراتر از کارهای ابتدایی نویسندگی عمل کند. آنها ممکن است بخواهند به کدنویسی، هدایت فعالیت‌های بازاریابی، طراحی کمپین‌ها و موارد دیگر بپردازید. برای موفقیت به‌عنوان نویسنده در دنیای تکنولوژی، فردی با مهارت‌های یکپارچه و همه‌جانبه مورد نیاز است. با درنظرگرفتن همه این موارد، اگر نویسنده‌ای هستید که می‌خواهد به دنیای بزرگ فناوری وارد شود، خوش‌شانس محسوب می‌شوید.

در ادامه چند نکته در مورد تولید محتوای سایت تکنولوژی آورده شده است.

نوشتن برای استارت‌آپ‌ها – یک چالش منحصر به فرد

نوشتن برای استارت‌آپ‌های فناوری با مجموعه‌ای هیجان‌انگیز از چالش‌ها همراه است که بسته به مرحله‌ای که شرکت شما در آن قرار دارد، متفاوت خواهد بود. در بسیاری از استارت‌آپ‌ها، ممکن است شما تنها فردی باشید که برای برند محتوا تولید می‌کنید. این بدان معناست که شما نقش مهمی در ایجاد لحن و صدای کلی شرکت خود خواهید داشت. این می‌تواند بسته به دیدگاه شما هم دلهره‌آور و هم هیجان‌انگیز باشد.

اگر کسی هستید که دوست دارید از پارامترهای دقیق پیروی کنید، استارت‌آپ ممکن است مکان مناسبی برای شما نباشد. بااین‌حال، اگر از فرایند نوآورانه و خلاقانه خلق چیز جدیدی لذت می‌برید، پس خوش‌شانس محسوب می‌شوید.

پیداکردن لحنی که برای تولید محتوای سایت تکنولوژی درست است

به‌عنوان یک نویسنده در تولید محتوای سایت تکنولوژی، شما با افرادی کار خواهید کرد که در هسته اصلی کسب‌وکار قرار دارند. این بدان معناست که شما در صدای کلی برند خود تاثیر زیادی خواهید داشت. بااین‌حال، اجازه ندهید این موضوع باعث شود فکر کنید صدای کسب‌وکار، صدای شماست. برای رسیدن به لحن، صدا و محتوایی که بیانگر هویت آن‌ها به‌عنوان یک شرکت است، نیاز به جلسات منظم با تیم و اعضای مؤسس دارید.

این محتوا همچنین باید با مخاطبان مختلف و خاصی صحبت کند و البته، انواع مختلف محتوا باید به روش‌های مختلف نوشته شوند. به‌عنوان‌مثال، یک بیانیه مطبوعاتی، لحن و شکل بسیار متفاوتی نسبت به یک پست وبلاگ دارد.

یاد بگیرید همه چیز بنویسید

اگر می‌خواهید به تولید محتوای سایت تکنولوژی بپردازید، به‌احتمال زیاد باید همه چیز بنویسید. منظورم واقعا همه چیز است. ایمیل‌ها، پست‌های وبلاگ، اسناد سفید (معرفی محصول)، صفحات وب، مواد کنفرانس و… لیست ادامه دارد. اما این امتیاز را نخواهید داشت که کارهای خود را به تیم روابط‌عمومی یا تیم محصول واگذار کنید، چون این موارد جزو شرح وظایف شما محسوب می‌شوند.

در یک استارت‌آپ تکنولوژی، شما یک نیروی تک‌نفره هستید. این بدان معناست که بهترین کاری که در حال حاضر می‌توانید برای آماده‌کردن خود انجام دهید، کسب تجربه در نوشتن انواع مختلف محتوا است.

خودتان ویراستار خود شوید

هنوز با شرکت‌های برخورد نکرده‌ام که ویراستاری برای نویسنده‌اش در حوزه تولید محتوای سایت تکنولوژی داشته باشد. بنابراین، نویسندگان یا تولیدکنندگان محتوای فناوری، هر اسمی که روی خودشان می‌گذارند، می‌توانند عنوان ویراستار را نیز جایی به‌عنوان خود اضافه کنند. چون آن‌ها هم ویراستار هستند. آن‌ها اغلب سردبیر کل مجموعه محتوای شرکت خود خواهند بود.

اگر ویرایش‌کردن برای شما چالش‌برانگیز است، همین حالا تمرین کنید. سیستمی برای خودتان بسازید که به شما کمک کند کارتان را بدون هیچ‌گونه سانسوری و با نگاهی عینی ببینید و تمام اشتباهات خود را بیابید.

خسته‌کننده نباشید

این نکته‌ بسیار مهمی است. اما صادقانه بگویم، چه کسی می‌خواهد محتوای خسته‌کننده بنویسد یا بخواند؟ مهم نیست در مورد چه چیزی تولید محتوای سایت تکنولوژی را انجام می‌دهید، باید نسبت به آن هیجان داشته باشید. البته، شاید همه‌ چیزها این‌طور نباشند. گاهی اوقات مجبور می‌شوید پروژه‌ای را پیش ببرید که به آن علاقه‌مند نیستید.

اما مهم نیست سایت تکنولوژی شما چقدر فنی و تخصصی است، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که راه‌هایی برای جذاب و سرگرم‌کننده کردن محتوایتان پیدا کنید. اغلب با نوشتن به روشی باز و گیرا، می‌توانید به مخاطبان جدیدی دست یابید و با افرادی ارتباط برقرار سازید که برند شما قبلا نتوانسته به آن‌ها دسترسی داشته باشد. به‌عنوان یک نویسنده در دنیای فناوری، شما نقش مترجم را دارید، با گرفتن ماهیت خاکستری واقعیت‌های فنی و تبدیل آن‌ها به چیزی جدید، هیجان‌انگیز و الهام‌بخش.

به دنبال زوایای جدید باشید

شما نمی‌توانید همیشه منتظر بمانید که کسی موضوعی برای تولید محتوای سایت تکنولوژی به شما بدهد. هر چند وقت یکبار، یا شاید تمام‌وقت (بسته به شرکت شما)، باید ایده‌هایی ارائه دهید که تیم شما از آن‌ها حمایت کند. برای انجام این کار، باید مهارت‌های تحقیق خود را تقویت سازید. نه‌تنها باید در مورد محصول یا فناوری خاص خود بنویسید، بلکه باید در مورد موضوعات جانبی نیز محتوا تولید کنید.

بهترین نوع محتوا برای سایت تکنولوژی شما، به جز موارد اولیه، پست وبلاگی است که فناوری شما را با نیازهای مشتری، مسائل مرتبط یا موضوعی خنده‌دار مرتبط می‌کند. اگر بتوانید خوانندگان خود را بخندانید، به‌احتمال زیاد آن‌ها در مسیر بازاریابی باقی خواهند ماند که این موضوع ما را به نکته بعدی می‌رساند:

بازاریابی را یاد بگیرید

منظورم این نیست که آن را در مدرسه یاد بگیرید. منظورم این است که بفهمید بازاریابی در دنیای دیجیتال به چه معناست. در مورد هشتگ‌ها، Mailchimp، سئو و تمام این موارد یاد بگیرید. اگر قرار است به تولید محتوای سایت تکنولوژی بپردازید، حداقل انتظار می‌رود که با تیم بازاریابی همکاری کنید. در مورد قیف بازاریابی و نحوه قرارگیری محتوای خود در آن بیاموزید. در نهایت، محتوای شما برای ایجاد درآمد با برقراری ارتباط با مشتریان ساخته شده است. فقط برای زیبا به‌نظررسیدن نیست.

چرا باید تولید محتوای سایت تکنولوژی را انجام دهید؟

اگر یک نویسنده واقعی هستید، این که تمام‌وقت برای کاری که دوست دارید حقوق بگیرید، باید برایتان هیجان‌انگیز باشد. ممکن است مدتی طول بکشد تا جایگاه مناسب خود را پیدا کنید. فرقی نمی‌کند این جایگاه بازاریابی، نویسندگی فنی یا چیز دیگری باشد، باز هم کارکردن برای یک سایت تکنولوژی هیجان زیادی به همراه دارد که با نوشتن برای رسانه و سرگرمی آن را به دست نخواهید آورد.

ازآنجایی‌که فناوری به بخش عظیمی از زندگی ما تبدیل شده است، به‌احتمال زیاد سایت‌های تکنولوژی که برای آن کار می‌کنید، تاثیر واقعی و ملموسی بر زندگی مشتریان خود دارد. در حوزه‌ فناوری پیشرفته، این تغییرات معمولا بسیار انقلابی و پیشرو هستند. هیجان خاصی خواهد داشت که بخشی از موج بعدی باشید، چیزی که نوشتن برای روزنامه محلی برایتان به ارمغان نخواهد آورد.

بنابراین، اگر اهل هیجان در زندگی‌تان هستید و می‌خواهید احساس کنید بخشی از چیزی بزرگ هستید، ورود به دنیای فناوری و تولید محتوای سایت تکنولوژی ممکن است همان حرکت شغلی باشد که به دنبالش بودید.

جمع‌بندی

با اینکه نویسندگی برای یک استارت‌آپ تکنولوژی با مجموعه‌ای از چالش‌های خاص همراه است، اما فرصت منحصر به فرد و هیجان‌انگیزی را نیز برای نویسندگان خلاق ارائه می‌دهد. شما با توسعه‌ صدای برند و تولید محتوا در قالب‌های مختلف، مهارت‌ها و تجربیات ارزشمندی به دست خواهید آورد. اگر نویسنده‌ای هستید که در محیط‌های پرهیجان رشد می‌کنید و از بودن در خط مقدم تولید محتوای سایت تکنولوژی لذت می‌برید، پس حرفه نویسندگی در استارت‌آپ‌های فناوری ممکن است مسیر شغلی ایده‌آل شما باشد.

منبع

https://medium.com/the-viking-review/how-to-write-content-for-tech-startups-6449914706f6

تولید محتوای سایت تکنولوژی

وب‌سایت تکنولوژی خود را با محتوای پیشرفته که تخصص شما را به نمایش می‌گذارد و مخاطبان علاقه‌مند به فناوری را جذب می‌کند، ارتقا دهید. همکاری با مجموعه یک مطلب به ایجاد محتوای جذاب که با مخاطبان هدف شما از علاقه‌مندان به فناوری، توسعه‌دهندگان و تصمیم‌گیرندگان همخوانی داشته باشد، می‌انجامد. با همکاری با مجموعه ما، بیایید نحوه ارتباط شما با دنیای فناوری را متحول سازیم.

نمونه تولید محتوای سایت تکنولوژی