هارد سرور G9

بازگشت به وبلاگ
هارد سرور G9
ارسال شده توسط: Admin نظرات: یک نظر

هارد سرور G9

یکی از مهم‌ترین ابزارهای ذخیره اطلاعات، هارد سرورها هستند. ابزارهای دیجیتالی مثل کامپیوترها، به وسیله هارد سرورها اطلاعات را در خود نگاه می‌دارند. انتخاب یک هارد سرور باکیفیت تاثیر زیادی در به حداقل رساندن مشکلات احتمالی دارد. یکی از هارد سرورهای باکیفیت موجود در بازار، هارد سرور G9 است. قبل از هر اقدامی، بهتر است با عملکرد این محصول آشنا شوید.

هارد سرور G9 چیست؟

هارد سرور G9 نهمین نسل از سرورهای کمپانی اچ پی است که از سال ۲۰۱۵ تولید و وارد بازار شد. محبوبیت این ابزار در بین متخصصین به دلیل سخت افزار باکیفیت و قدرتمندی که داشت، به سرعت افزایش پیدا کرد.  با توجه به این که زمان زیادی از تولید این سرورها می‌گذرد، باز هم سرعت و عملکرد بالایی به نسبت دیگر سرورهای موجود در بازار دارند. به همین دلیل، همچنان  افراد زیادی اقدام به خرید این دستگاه می‌کنند.
هارد سرورهای G9 بیشتر مناسب شرکت‌ها و سازمان‌های اداری هستند. افراد اغلب برای استفاده از هاستینگ‌ها، وب‌سایت‌ها، تلکام، برنامه‌های ذخیره‌سازی فایل و … از این هارد سرورها استفاده می‌کنند.

مزیت هارد سرور G9

همان‌طور که گفته شد، هارد سرور G9 به کیفیت بالا و سخت افزار قوی معروف است. با این حال، مزیت اصلی این محصول را می‌توان پشتیبانی آن از هاردهای SAS و SATA در انواع SFF و LFF دانست. از دیگر مزایای این دستگاه می‌توان به ظاهر حرفه‌ای‌تر و زیباتر آن اشاره کرد که برای بسیاری از کاربران مورد اهمیت است.
مزیت دیگر هارد سرورهای اچ پی این است که شما نیاز نخواهید داشت برای هر پردازنده، سرور جداگانه خریداری کنید. قدرت پشتیبانی و سرعت بالای ای محصول، این امکان را به شما می‌دهد که برای پشتیبانی از چهار CPU بتوان از یک سرور G9 استفاده کرد. این موضوع باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های پیش رو در حین فعالیت شما خواهد شد.

ویژگی هارد سروهای G9

سرورهای G9 با وجود طراحی ساده، عملکرد بسیار قدرتمندی دارند. این تولیدات، سرورهای چند منظوره به حساب می‌آیند و با این طراحی، ظرفیت فعالیت و نحوه عملکرد آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. سرورهای G9 اچ پی حداقل از SFF8 تا حداکثر SFF24 طراحی شده‌اند. در این صورت می‌توان از هارد سرور G9 در ساده‌ترین فعالیت‌ها تا پیچیده‌ترین کاربری‌ها استفاده کرد.
هارد سرورهای جی ۹ از سیستم Modular Drive Bay پشتیبانی می‌کنند. این امر به معنای پشتیبانی از درایوهای ۳.۵ اینچی و ۲.۵ اینچی است. بخشی از پیکربندی‌های هارد سرور G9 به شرح زیر هستند:

– قابلیت استفاده از هارد درایورهایNVMe  و SSD
– امکان انتخاب پهنای باند بین 1GbE و 25GbE
– انواع ظرفیت ذخیره‌سازی و امکان ذخیره‌سازی با انواع هاردها
– رم با سرعتMT/s  ۲۴۰  با ظرفیت ۳ ترابایت
– دارای سی پی یوهای اینتل زئون E5-2600 v4 ۲۲ هسته‌ای
– پشتیبانی از کارت گرافیک تسلا انوید و NVIDIA GPU

طراحی و مشخصات هارد سرورهای G9

طراحی سرورهای G9 به‌گونه‌ای است که از CPU هایی که دارای یک فرکانس توربو و یک فرکانس پایه هستند، پشتیبانی می‌کنند. این فرکانس‌ها، میزان قدرت اولیه پردازش هارد سرورها را تعیین می‌کنند. چنانچه این مقدار در ساخت سروهای G9 بیشتر باشد، قدرت پردازش آن نیز بیشتر خواهد بود.
میزان میانگین فرکانس پایه برای CPU هایی که در سرور G9 مورد استفاده قرار می‌گیرند، حدود 2.3 گیگاهرتز است. این دستگاه، CPU های فرکانس بالا مثل CPU intel Xeon 2667 v4 را که فرکانس پایه 3.2 گیگاهرتز و 4.00 گیگاهرتز در حالت توربو دارند، پشتیبانی می‌کند.
هنگام تهیه هارد سرور به پشتیبانی آن از LFF و SFF توجه کنید. چنانچه شاسی شما از LFF پشتیبانی کند، هاردی که تهیه می‌کنید باید ۳.۵  اینچی باشد، اما اگر شاسی شما از نوع SFF بود، باید از هاردهای ۲.۵  اینچی در هارد سرور G9 خود استفاده کنید.

هارد سرور G9 چیست؟

حافظه کش سرور G9

یکی از نقاط قوت کمپانی اچ پی، کیفیت بالای حافظه کش و پنهان محصولات آن است. وجود این حافظه و میزان ظرفیت آن در هارد سرورهای G9 بسیار اهمیت دارد. تمامی فرآیند در این دستگاه در بخش مهمی که کش نام دارد، ذخیره می‌شود.
وجود حافظه کش باعث می‌شود فرآیند ذخیره‌سازی آسان‌تر و دسترسی به اطلاعات سریع‌تر شود. با توجه به ظرفیتی که برای سرورها در نظر گرفته می‌شود، عملکرد این فرآیند ارتقا پیدا می‌کند. در واقع هر اندازه که ظرفیت و اندازه منبع نگهداری از اطلاعات بیشتر شود، انتقال اطلاعات توسط سرور و سرعت پردازش آن بالاتر می‌رود. بنابراین حافظه کش را حافظه‌ای پرسرعت می‌نامند که در سرور نصب می‌شود. حافظه کش یا به صورت کارت حافظه جداگانه در ظرفیت‌های 4GB و 2GB است یا روی کنترل سرور قرار می‌گیرد.

باس رم

باس در واقع به سرعت انتقال اطلاعات بین رم و دیگر مولفه‌های سخت افزاری مثل سی پی یو و کارت حافظه گفته می‌شود. اصطلاحا عرض و سرعت باس نقش مهمی در عملکرد رم دارند. عرض باس به تعداد بیت‌هایی گفته می‌شود که هم‌زمان به پردازنده مرکزی منتقل می‌شوند. سرعت باس نیز به تعداد دفعات انتقال هم‌زمان بیت‌ها در واحد ثانیه گفته می‌شود.

رم سرور G9

باس مورد استفاده در تولید رم سرورهای G9 با توجه به عملکردی که دارد، می‌تواند متفاوت باشد. ماژول‌هایی که از باس 2133 و 2400 پشتیبانی می‌کنند، گزینه خوبی برای رم سرورهای G9 به حساب می‌آیند.
ماژول مناسب برای هارد سرور G9 رم DDR4  است. میزان فرکانس و نوع رم، تاثیر بسیار بالایی در انتخاب سرورهای G9 دارند. اگر محصولی از سرورهای G9 را انتخاب کرده‌اید که فرکانس متناسب با رم موجود در دستگاه را ندارد، نه تنها عملکرد سرور دچار اختلال می‌شود، بلکه آسیب جبران‌ناپذیری به قطعات دیگر وارد می‌کند. از ماژول‌های قابل استفاده در سرورهای  G9می‌توان به ماژول ۸،  ۱۶،  ۳۲ و ۶۴ گیگابایت اشاره کرد.

عملکرد سرور G9

کار اصلی سرورهای G9 محافظت و نگهداری از اطلاعات و داده‌ها است. این داده‌ها شامل هر نوع دیتا و اطلاعات موجود در دستگاه دیجیتالی می‌شود. اغلب افراد به دنبال هارد سروهای مقرون‌به‌صرفه هستند و تنها گزینه آن‌هاف پرداخت هزینه پایین در خرید هارد سرورهای اچ پی است. هارد سرور G9 علاوه بر قیمت مناسب خود، از کیفیت بالا و عملکرد بسیار پیشرفته برخوردار است و انتخابی عالی برای کاربری‌های اداری و سازمانی به حساب می‌آید.

جمع‌بندی

هارد سرورها مهم‌ترین قطعات ذخیره‌سازی دیجیتال به حساب می‌آیند. شناخت و انتخاب درست هارد سرورها کمک بزرگی به پیش برد فعالیت‌های شبکه به خصوص در سازمان‌ها و اداره‌ها می‌کند. هارد سرور G9 با کیفیت و عملکرد بالا سال‌ها است که در لیست محصولات پرفروش و پرطرفدار در بین کاربران قرار دارد.

stalliontek

savemyserver

itcreations

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ