لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060

بازگشت به وبلاگ
لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060
ارسال شده توسط: Admin نظرات: یک نظر

لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060

لژیون 5 پرو یک لپ تاپ ساخت 2021 با عملکرد گیمینگ و در عین حال ظاهری جذاب است. این لپ تاپ تقریباً تمام ویژگی‌های مهم را دارد و با قیمتی بسیار رقابتی به فروش می‌رسد. این محصول با پیکربندی Ryzen 7 + RTX 3060 عرضه شده است و تعداد کمی از محصولات دیگر می‌توانند از نظر ارزش کلی با آن رقابت کنند. در این مطلب به بررسی و معرفی جزئیات لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060 خواهیم پرداخت.

طراحی بدنه لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060

لنوو لژیون 5 پرو در دو نوع خاکستری تیره یا سفید عرضه شده است. کیفیت کلی ساخت این لپ تاپ خوب بوده و برای کل شاسی و پوشش درب آن از قطعات فلزی استفاده شده است. رنگ Legion 5 Pro دوام خوبی دارد. اما با استفاده زیاد ممکن است خراشیده شود. بدنه این لپ تاپ به هیچ وجه لکه و اثرانگشت را به خود نمی‌گیرد.

با این حال لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060 یک کامپیوتر بزرگ و بسیار ضخیم است. با توجه به وزن تقریباً 2.6 کیلوگرمی آن به علاوه 1.2 کیلوگرم اضافی برای شارژر 300 واتی که با پیکربندی RTX 3060 ارائه می‌گردد، لپ تاپ سنگینی محسوب می‌شود. ارتباطات این لپ تاپ بی‌عیب و نقص است و اکثر پورت‌های مورد نیاز در دسترس بوده و در لبه پشتی قرار می‌گیرند.

در این سری، از صفحه نمایش 16 اینچی با حاشیه‌های کوچک‌تر در اطراف و پلاستیک با کیفیت بهتری برای قاب‌ها استفاده شده است. دوربین جلو و میکروفون وجود دارند اما از مادون قرمز و حسگر اثرانگشت خبری نیست. دکمه روشن و خاموش لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060 نیز مشابه با دکمه لژیون 5 استاندارد بوده و در آن از LED رنگی همیشه روشن استفاده شده است.

طراحی بدنه لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060

صفحه کلید و پد لمسی لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060

لنوو در نسخه سفید L5P از کلیدهای سفیدرنگ استفاده کرده اما مدل خاکستری دارای صفحه کلید استاندارد مشکی است. چراغ‌های LED کیبورد این لپ تاپ در تنظیمات حداکثری بسیار روشن می‌شوند. به علاوه کنترل RGB 4 منطقه‌ای وجود دارد که به شما امکان انتخاب رنگ دلخواه و افزایش کنتراست را خواهد داد.

چیدمان دکمه‌ها در این لپ تاپ یکی از بهترین‌هایی است که در میان لپ تاپ های میان رده خواهید دید. مجموعه اصلی کلیدها در اندازه خوب و استانداردی هستند و فاصله دکمه‌ها نیز بسیار ایده‌آل است. تایپ با این صفحه کلید بسیار لذت‌بخش خواهد بود. پد لمسی لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060 نیز کاملاً مناسب است و به خوبی کار می‌کند.

 

صفحه کلید و پد لمسی لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060

صفحه نمایش لپ تاپ

صفحه نمایش یکی از دلایل اصلی فروش سری لژیون 5 پرو نسبت به سایر رقبای بخش میان رده محسوب می‌شود. لنوو با یک پنل IPS مات 16:10 K2 با روشنایی 500 نیت و بیشتر، کنتراست 1200:1 و پوشش رنگی 95 درصدی واقعاً کولاک کرده است.

لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060 برای استفاده در روزهای آفتابی و در فضای باز کاملاً مناسب است. فرمت بلندتر 16:10 اجازه می‌دهد تا سطح صفحه نمایش بزرگ‌تری داشته باشد. همچنین این نمایشگر با نرخ تازه‌سازی 165 هرتز برای بازی بسیار مناسب است و زمان پاسخگویی بسیار سریعی دارد.

سخت افزار و عملکرد لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060

این مدل با پیکربندی میان رده‌ و با پردازنده AMD Ryzen 7 5800H و تراشه گرافیکی قدرتمند Nvidia RTX 3060 عرضه شده است. وجود 16 گیگابایت حافظه رم DDR4-3200 و یک فضای ذخیره‌سازی 1 ترابایتی با پردازنده سریع Samsung PM981 SSDe از ویژگی‌های یک لپ تاپ رده‌بالا است.

از نظر سخت‌افزاری، این سری بر روی پلتفرم قدرتمند AMD Ryzen Cezanne با پردازنده‌های Core Ryzen 5 5600H، 5800H یا 5900HX ساخته شده است. پردازنده Ryzen 7 از مشخصات متوسط برخوردار ​​است اما در وظایف کاری سنگین با حداکثر توان کار می‌کند. لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060 امکان کنترل کامل بر روی رم، اسلات‌های ذخیره‌سازی و ماژول WiFi را فراهم می‌کند. در لژیون 5 پرو 2 اسلات رم و 2 اسلات SSD برای ارتقا رم و فضای ذخیره‌سازی وجود دارد.

سخت افزار و عملکرد لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060

سیستم خنک کننده لپ تاپ

لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060 دارای یک ماژول حرارتی کارآمد با دو فن، چهار رادیاتور و سه هیت سینک است که به خوبی روی اجزای مختلف آن پخش می‌شوند. صفحات حرارتی بزرگ CPU، GPU، VRM ها و چیپست را می‌پوشانند و رادیاتورهای حرارتی روی رم و SSD قرار گرفته‌اند. حتی یک رادیاتور روی تراشه WiFi نیز وجود دارد! در اکثر محصولات میان رده دیگر این نوع توجه به جزئیات هرگز وجود ندارد. به جرئت می‌توان گفت این ماژول خنک کننده به خوبی کار می‌کند و سخت‌افزار را کاملاً خنک نگه می‌دارد.

بیشتر هوای تازه ورودی از طریق دریچه‌های پایینی لپ تاپ به فن‌ها وارد می‌شود. اما اگر لپ‌تاپ روی میز باشد این ورودی‌ها توسط پایه‌های لاستیکی لپ تاپ مسدود می‌شوند. به همین دلیل است که بالا بردن قسمت پشتی لپ تاپ به منظور بهبود جریان هوای ورودی فن‌ها منجر به کاهش قابل توجه دمای داخلی دستگاه خواهد شد.

اتصالات و بلندگوهای لپ تاپ لنوو

این لپ‌تاپ برای اتصالات خود از Wireless 6 و Bluetooth 5 از طریق تراشه AX200 اینتل عمل می‌کند که سریع‌تر و قابل اعتمادتر از Realtek است. صدای لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060 نیز توسط دو بلندگوی قسمت پایینی این لپ تاپ تأمین می‌شود.

این بلندگوها کمی ساکت‌تر از بلندگوهای Legion 5 هستند اما در حدود 75 دسی‌بل صدا دارند و احتمالاً متعادل‌تر بوده و کیفیت باس نیز کمی بهتر است. در مجموع کیفیت صدا فوق‌العاده نیست و بهتر است با این لپ تاپ از هدفون استفاده کنید.

درنهایت، باید به دوربین در بالای صفحه نمایش اشاره کنیم که از کیفیت HD برخوردار است و حتی در نور زیاد نیز کیفیت بالایی ندارد. این لپ تاپ همچنین دارای یک شاتر الکترونیکی در سمت چپ بدنه است که به صورت الکترونیکی هم دوربین و هم میکروفون را کنترل می‌کند.

باتری لپ تاپ لنوو

یک باتری 80 وات‌ساعتی در داخل پیکربندی لژیون 5 پرو وجود دارد که برای لپ‌تاپ‌های میان رده اندازه مناسبی به شمار می‌رود. باتری لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060 بسیار کارآمدتر و سازگارتر از مدل پایه Legion 5 است و با وجود وضوح بالاتر صفحه نمایش مدت بسیار بیشتری دوام خواهد آورد.

هنگامی که لپ‌تاپ را از برق جدا می‌کنید، مانند دستگاه‌های دیگر سیستم به‌طور خودکار از 165 هرتز به 60 هرتز تغییر نمی‌کند. اما می‌توانید با زدن دکمه‌های Fn+R به‌صورت دستی، بین 60 تا 165 هرتز سوئیچ کنید. این قابلیت بسیار مفید است و کار شما را بسیار راحت خواهد کرد.

لنوو این پیکربندی را با یک شارژر بزرگ 300 واتی ارائه کرده که با وزن 1.15 کیلوگرم، مثل یک آجر بزرگ و سنگین است. بنابراین حمل مداوم این لپ تاپ کار سختی می‌باشد. البته به قدرت عضلات شما کمک خواهد کرد! این باتری برای پر شدن به بیش از 2 ساعت زمان نیاز دارد. لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060 را می‌توانید از طریق USB-C نیز شارژ کنید. فقط توجه داشته باشید که وقتی به این طریق وصل می‌شود، تمام قابلیت‌های آن فعال خواهند شد.

باتری لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060نقاط قوت و ضعف لپ تاپ

لنوو Legion 5 Pro rtx 3060

در پایان مطلب بهتر است نگاهی به نقاط قوت و ضعف این لپ تاپ بیندازیم. به هر حال باید بگوییم که نقاط قوت این لپ تاپ بر نقاط ضعف آن برتری و ارجحیت دارد.

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت فلزی درجه یک
  • عرضه با رنگ‌های خاکستری و سفید
  • صفحه نمایش 16:10 QHD 165 هرتزی با کیفیت خوب
  • ورودی‌ها و اتصالات کافی
  • عملکرد عالی صفحه نمایش در تمامی زمینه‌ها
  • کارت گرافیک قدرتمند RTX 3060 با MUX و GSync
  • قابل سرویس و ارتقا
  • باتری 80 وات‌ساعتی با دوام مناسب
  • قیمت رقابتی و مقرون به صرفه

نقاط ضعف

  • سایز بزرگ با شارژر 300 واتی آجر مانند!
  • فن‌ها و سیستم خنک کننده پر سر و صدا
  • پردازنده به شدت محدود در حالت Quiet
  • کیفیت صدا و دوربین ضعیف و بدون بیومتریک

جمع‌بندی

لپ تاپ لنوو Legion 5 Pro rtx 3060 بهترین میان رده‌ای ​​است که در حال حاضر در فروشگاه‌ها وجود دارد. چیزی که ممکن است ارزش خرید این لپ تاپ را از بین ببرد، اندازه و وزن آن است. به خصوص وقتی شارژر 300 واتی را در نظر بگیرید. پس اگر به دنبال چیزی سبک‌وزن و قابل حمل هستید که بتوانید به راحتی آن را به محل کار یا مدرسه ببرید، ممکن است این لپ تاپ برای شما مناسب نباشد.

به طور کلی چیزی که با خرید این لپ تاپ به دست می‌آورید یک شاسی خوش‌ساخت با ورودی‌ها و اتصالات خوب، صفحه نمایش عالی 16:10، پیکربندی سخت‌افزاری قدرتمند و یک ماژول خنک کننده جامد، به علاوه یک باتری بزرگ است. این لپ تاپ را می‌توان همه‌کاره دانست و گیمرها، تولیدکنندگان محتوا و کاربران عادی از آن راضی خواهند بود.

ultrabookreview

myfixguide

pcgamer

laptopmag

lenovo

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ