تولید محتوای سایت ساختمان
حتی اگر در کار خود خیلی ماهر باشید، باز هم میتوانید برخی از رازهای خود را به صورت رایگان در اختیار دیگران قرار دهید و مردم شما را بهعنوان یک متخصص ببینند. شما نیاز دارید مقالات محتوای جذاب در وبلاگ خود و وبسایتهای محبوب صنعت خود در زمینه کاریتان منتشر کنید. تولید محتوای سایت ساختمان یکی از ارکان اصلی بازاریابی برای وبسایتهای فعال در این حوزه است، اما همیشه بهدرستی انجام نمیگیرد.
چرا باید تولید محتوای سایت ساختمان را انجام دهیم؟
- ایجاد آگاهی از برند
- ارتباط با مشتریان بالقوه
- افزایش ترافیک ارگانیک
- بهبود رتبه شما در نتایج جستجو
- مخاطبان را درگیر نگه میدارد و به آنها کمک میکند تا در مورد شرکت شما بیشتر بدانند
- اعتبار شما را تقویت میسازد
اگر با خود میپرسید درباره چه موضوعاتی به تولید محتوای سایت ساختمان بپردازید باید بگوییم شما لازم دارید به مخاطبان خود فکر کنید و به این که بهاحتمال زیاد علاقهمند هستند در مورد شما، صنعت شما یا کسبوکار شما چه چیزهایی بدانند. برای مثال: در صنعت ساختوساز، مخاطبان شما ممکن است صاحبخانههای معمولی باشند. آنها قبل از شروع کار با شما (کسانی شبیه شما) چه چیزهایی را میخواهند بدانند یا یاد بگیرند؟
- چگونه یک پیمانکار صادق پیدا کنیم؟
- کدام پروژهها برای شرکتهای ساختمانی بیشترین سود را به همراه دارد؟
- چگونه بفهمیم که معامله خوبی انجام میدهیم؟
- بهعنوان یک مصرفکننده، قبل از بستن قرارداد چه سوالاتی باید از شرکت ساختمانی خود بپرسید؟
- چگونه یک کلاهبرداری ساختمانی را شناسایی کنیم؟
- شرکتهای ساختمانی چگونه هزینه پروژهها را تخمین میزنند؟
- 5 مورد مهم در هنگام بازسازی خانه
محتوا چگونه باید به نظر برسد؟
تولید محتوای سایت ساختمان باید ارزشمند باشند. اگر موضوعات شما بهاندازه کافی جالب یا مفید نیستند، وقت خود را برای نوشتن آنها تلف نکنید. هرگز بهخاطر نوشتن، ننویسید.
تصاویر مهم هستند. اگر نمیتوانید تصاویر را به اطلاعات خود اضافه کنید، مردم خسته میشوند و در نهایت سایت را ترک میکنند. تصاویر باید اورجینال باشند، در غیر این صورت از تصاویر رایگان کمک بگیرید. حتی میتوانید با استفاده از ابزارهایی مانند Canva یا PicMonkey، محتوا را کمی جذابتر سازید. صدها ابزار دیگر نیز وجود دارد که میتوانید در برای کمک به کسبوکار خود آنها را بیابید.
چند نکته مهم تولید محتوای سایت ساختمان
طول محتوا مهم نیست، به شرطی که اطلاعات مرتبط، جذاب و گیرا باقی بماند. شما میتوانید چند لینک به سایر پستهای وبلاگ، وبسایتهای دیگر و حتی نشریات دیگری که مرتبط با پست وبلاگ شما هستند، اضافه کنید. فقط مطمئن شوید که ارتباط آنها با موضوع اصلی حفظ شود.
- همواره تلاش کنید محتواهای ارائه شده توسط شما کپی نباشند.
- نوشتهای را که متعلق به شما نیست، کپی نکنید. گوگل از شما باهوشتر است.
- تصاویر را بدون ذکر منبع سرقت نکنید.
- گمراهکننده یا دروغگو نباشید.
- سعی نکنید بهزور چیزی بفروشید. مردم متوجه آن میشوند.
قالبها
به چیزهایی فکر کنید که مشتریان شما و افراد صنعت شما در ارتباط با خدمات شما از آنها استفاده میکنند و آنها را بازسازی کنید. همچنین ممکن است اسناد اصلی داشته باشید که برای آسانتر کردن کار خود ایجاد کردهاید و میتوانید آنها را به دیگران ارائه دهید. اگر در صنعت ساختوساز فعالیت میکنید، قالبهای زیادی برای مشتری نهایی و صنعت وجود دارد.
مشتری:
- قالب مقایسه پیمانکاران
- قالب سفارش کار
- قالب شرح وظایف
- قالب جدول زمانی پروژه
صنعت:
- قالب فاکتور ساختوساز مسکونی
- قالب قرارداد ساختوساز
- قالب سفارش کار
- قالب اندازهگیری خانه
- قالب برآورد شغل
- قالب پروپوزال
ساخت این قالبها ممکن است برای کسانی که با اکسل یا فتوشاپ آشنایی ندارند دشوار باشد. پس میتوانید در تولید محتوای سایت ساختمان، این قالبها را به صورت رایگان در اختیار کاربران علاقهمند قرار دهید.
چکلیست
امروزه مردم برای همه چیز از چکلیست استفاده میکنند. در ساختوساز، چکلیست برای ایمنی، صرفهجویی در زمان و کاهش ضایعات بسیار مهم است. هر زمان که سعی میکنیم چند کار را بهخاطر بسپاریم، داشتن یک چکلیست همیشه مفید خواهد بود. باز هم چکلیستها میتوانند برای صنعت یا مشتری نهایی باشند.
مشتری:
- چکلیست مقایسه پیمانکاران
- چکلیست تعمیر
صنعت:
- چکلیست مصالح
- چکلیست خرید از فروشگاه زنجیرهای ابزار و مصالح ساختمانی
- چکلیست ایمنی
- چکلیست ابزار مورد نیاز برای کار
بنابراین، گنجاندن این چکها در تولید محتوای سایت ساختمان میتواند بسیار مفید باشد.
نمونههای انجام شده موفق
وقتی کار فوقالعادهای انجام میدهید و مشتری خوشحال است، مطمئن شوید که آن را مستند کنید. این یکی از مهمترین موارد نادیده گرفته شده در هر کسبوکاری از جمله صنعت ساختمانی محسوب میشود. اگر افراد تجربهای فوقالعاده مثبت با یک کسبوکار داشته باشند، اجازه ندهید آن احساسات مثبت از بین بروند. آنها را در تولید محتوای سایت ساختمان خود بگنجانید.
موارد موفق مشتری روایتی است که نشان میدهد چگونه شما زندگی یک مشتری را قبل و بعد از کار خود بهبود بخشیدهاید. بدیهی است که بین پروژههای B2B (تجارت به تجارت) و B2C (تجارت به مصرفکننده) تفاوت وجود دارد، اما اصول مشابهی اعمال میشود. به سوالات زیر در خصوص پروژه انجام شده پاسخ دهید:
- برای چه کسی است (این بسته به اینکه فرد یا شرکتی باشد، متفاوت است)؟
- در چه مکانی قرار دارد؟
- بعد از استفاده از خدمات شما، اوضاع چگونه بهبود یافت؟
- کدام بخشهای پروژه بهتر از حد انتظار شد؟
- آیا پس از خدمات ما در حال صرفهجویی یا کسب درآمد بیشتری هستید؟
لیست جامع سوالات متداول (FAQs) داشته باشید
هنگامی که شرکت ساختمانی شما برای یک پروژه به محل میآید، اولین کاری که انجام میدهند چیست؟ یک پروژه چقدر طول میکشد؟ آیا مشتری میتواند در حالی که روی ساختمان او کار میشود در آن سکونت کند؟ اگر مشتری بخواهد در حین ساختوساز طرحی را تغییر دهد چه اتفاقی می افتد؟ اگر شرکت در حین ساختوساز چیزی را بشکند، هزینه آن را پرداخت میکند؟ آیا شرکت شما پس از اتمام پروژه مسئول نظافت است؟ شرکت شما چه روش های پرداختی را می پذیرد؟
اینها تنها چند مورد از سوالات متعدد مشتریان بالقوه در مورد کسبوکار شماست. این سوالات را در تولید محتوای سایت ساختمان خود بگنجانید و برای هر سوال پاسخهای کاملی بنویسید. هنگامی که مشتریان سوالات جدیدی میپرسند، به ساختن بخش سوالات متداول خود بیفزایید. این یک راه عالی برای بهدستآوردن محتوای جدید در سایت و رسیدگی به نگرانیهای ارزشمند مشتریان به طور همزمان است.
تولید محتوای سایت ساختمانی با مجموعه یک مطلب
ایدههای ذکر شده میتواند پایه و اساس محکمی برای شما در ایجاد محتوا برای وب سایت ساخت و سازتان باشد. اگر هنوز سردرگم هستید یا ایدههای کمی دارید، نوشتن مقالاتی را در نظر بگیرید که بر چگونگی همکاری با سایر افراد در صنعت (مانند برقکاران و پیمانکاران)، فناوریهای جدید، داستانهای موفقیت مشتریان و ساختوساز، مشکلات و چگونگی حل آنها توسط شرکت شما، ملاحظات طراحی برای یک پروژه خاص، راهنمای کاربرد محصول یا هر چیز دیگری که مرتبط و جذاب باشد، تمرکز کند.
در مورد محتوای وب سایت شما، هیچ محدودیتی وجود ندارد. فقط مطمئن شوید که محتوا بهخوبی نوشته شده، جالب و برای مخاطبان مناسب باشد. اگر میخواهید حدس و گمان را از تصمیمات بازاریابی خود حذف کنید و به یک مزیت رقابتی فوری دست برسید، تمام مراحل تولید محتوای خود را به تیم حرفهای یک مطلب بسپارید. نویسندگان باتجربه ما در این حوزه، به شما کمک خواهند کرد تا محتوای باکیفیت و به روزی داشته باشید که مخاطبانتان میپسندد.
جمعبندی
با تولید محتوای سایت ساختمان به صورت مداوم، آموزنده و جذاب، میتوانید شرکت خود را بهعنوان یک منبع قابلاعتماد برای مشتریان بالقوه معرفی کنید. به یاد داشته باشید، نویسندگان حرفهای یک مطلب به شما این امکان را میدهد که مشتریان جدید را جذب کنید، تخصص خود را به نمایش بگذارید و در نهایت یک کسبوکار پر رونق بسازید.
منابع
- https://www.letsbuild.com/blog/content-marketing-construction-company
- https://www.digglescreative.com/blog/writing-targeted-content-for-your-construction-website.html
تولید محتوای سایت ساختمان
با اجرای یک برنامه استراتژیک تولید محتوا به همکاری با مجموعه یک مطلب، میتوانید به طور مؤثر مخاطبان هدف خود را درگیر سازید، شرکت خود را بهعنوان یک رهبر فکری به اثبات برسانید و در نهایت به اهداف تجاری خود دست پیدا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان تیم ما تماس بگیرید.