معرفی سرامیک سایز متوسط مهسرام

بازگشت به وبلاگ
ارسال شده توسط: Admin نظرات: یک نظر

معرفی سرامیک سایز متوسط مهسرام

یکی از مهم ترین قسمت ‌های ساخت‌ و ساز در صنعت ساختمان، کاشی کاری و سرامیک کاری ساختمان است که جلوه بنا را چندین برابر می ‌کند. درواقع کاشی و سرامیک هستند که زیبایی را به بنا هدیه می‌ دهند. امروزه از انواع کاشی تزئینی برای طراحی داخلی و خارجی و انواع کاشی و سرامیک در سایزها و طرح‌ های مختلف در صنعت ساختمان به کار گرفته می ‌شوند. مهسرام بی شک‌ یکی از معروف‌ ترین برندهای کاشی و سرامیک در ایران است که محصولات باکیفیت آن زبانزد خاص و عام هستند. در ادامه این مطلب جذاب به بررسی سرامیک سایز متوسط مهسرام می پردازیم تا دلایل پرفروش بودن این محصول را بررسی کنیم.

تاریخچه صنعت سرامیک‌ های سایز متوسط در ایران و جهان

با نگاهی به آثار باستانی و کاشی های سرامیکی پیدا شده در آنها می توان دریافت که قدمت استفاده از کاشی و سرامیک به صدها سال قبل از میلاد مسیح باز می‌ گردد. این امر ثابت می ‌کند که استفاده از خاک رس به عنوان مصالح ساختمانی در تمدن های اولیه کاربردهای بسیار زیادی داشته است. طبق بررسی باستان شناسان، بشر اولیه حدود 24 هزار سال قبل از میلاد مسیح به صنعت سرامیک دست پیدا کرده بود. آنها از ساده ترین روش های ساخت کاشی و سرامیک و از موادی همچون استخوان، چربی حیوانات، خاک رس و خاکستر استخوان استفاده می کردند.

ایران دارای یک فرهنگ غنی است و بررسی ها نشان می دهد که صنعت سرامیک در ایران قدمتی هشت هزار ساله دارد. در بسیاری از نقاط ایران و بناهای تاریخی انواع کاشی ها و سرامیک به خصوص سرامیک سایز کوچک توسط باستان شناسان پیدا شده اند. قدیمی ترین نوع کاشی پخته شده ایرانی کاشی زرین فام است که در بناهای تاریخی یافت می شود. در بسیاری از آثار تاریخی قرن های پنجم، ششم، هفتم هجری و حتی قبل از اسلام سرامیک سایز کوچک و کاشی هایی با رنگ و طرح متفاوت در آثاری همچون تخت جمشید، مساجد و مدارس صفویان، بناهای کاشان و مواردی از این قبیل استفاده شده ‌اند.

صنعت سرامیک و کاشی پس از آن توانست یک روند عالی و شگفت انگیز را طی کند تا به تکنولوژی جدید ساخت کاشی و سرامیک امروزی و مدرن دست پیدا کند. امروزه صنعت سرامیک نه تنها در ساختمان بلکه در صنایع مختلف نیز به کار گرفته می شود. کارخانه کاشی و سرامیک سازی مهسرام نیز با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا انواع کاشی و سرامیک سایز متوسط، بزرگ و کوچک را در ابعاد، رنگ و طرح مختلف تولید و به بازار عرضه می کند.

تاریخچه صنعت سرامیک‌ های سایز متوسط در ایران و جهان

ویژگی های سرامیک‌‌ سایز کوچک

انتخاب سایز سرامیک کاملا سلیقه‌ ای بوده و به نظر شخصی یا مقتضیات فنی بستگی دارد. یکی از ویژگی های سرامیک سایز کوچک این است که می توان به واسطه آن طرح ها و نقش های بیشتری را در فضای مورد نظر ایجاد کرد. ضمن اینکه نصب و اجرای آنها نیز آسان است و اغلب به تخصص و یا ابزار برش نیازی نخواهد بود. اما یکی از معایب استفاده از سرامیک سایز کوچک نیز نیاز بیشتر به بندکشی است. درصورتی که بندکشی به درستی انجام نشود، ضمن ایجاد فضای نازیبا، از میزان عایق بودن سرامیک می کاهد. درگذشته از سرامیک سایز کوچک برای سرویس های بهداشتی و آشپزخانه استفاده می شد که پس از تولید سرامیک های سایز بزرگتر تاحدودی استفاده از سرامیک های سایز کوچک برای این مکان ها منسوخ و به عبارتی سلیقه ای شده است.

ویژگی های سرامیک‌‌ سایز کوچک

ویژگی های سرامیک پرسلان مهسرام

پرسلان نوعی کاشی سرامیک است که خواص متفاوتی نسبت به سرامیک معمولی دارد. سرامیک پرسلان ضد آب تر، سخت تر و محکم تر از سرامیک معمولی است. این ویژگی به دلیل وجود ذرات خالص سفال و خاک سفید در ساخت آن است. سرامیک مهسرام در گذشته در سایزهای کوچک و با استفاده از خاک قرمز تولید می شد ولی امروزه سرامیک پرسلان سایز متوسط مهسرام با استفاده از خاک سفید و در دمای بسیار بالا پخت می شود. بنابراین سطح لعاب آن نیز سخت تر و محکم تر می گردد. مهم ترین ویژگی های سرامیک پرسلان مهسرام در ادامه بررسی شده اند.

طراحی منحصر به فرد

امکان طراحی سرامیک پرسلان سایز متوسط مهسرام در اشکال مختلف وجود دارد. طرح هایی همچون سنگ، فلز و .. توسط کارخانه مهسرام تولید می شود. بنابراین مشتری می تواند با قیمت مناسب تر از کفپوش های سنتی، فضایی زیبا را در محل زندگی و کار خلق کند.

مقاومت بالا در برابر فشار و رطوبت

سرامیک پرسلان سایز متوسط مهسرام سخت ترین نوع کاشی موجود است. بنابراین در برابر فشارهای محیطی مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد. ماده پرسلان در رتبه بندی (PEI) رتبه 5 را از آن خود کرده است و برای فضاهای پرترافیک گزینه ایده آلی به شمار می‌ ‌رود. ذرات تشکیل دهنده سرامیک پرسلان سایز متوسط مهسرام بسیار متراکم بوده و در نتیجه در برابر نفوذ آب مقاومت بسیار بالایی دارد و از آن برای فضاهایی که با رطوبت و آب تماس زیادی داشته باشد بهره می گیرند.

خاصیت ضد لک کاشی پرسلان

یکی دیگر از ویژگی های کاشی پرسلان سایز متوسط مهسرام مقاومت طبیعی آن به لک است. کاشی پرسلان در برابر نفوذ مایعات مقاومت نشان می دهد و بنابراین امکان لک زدگی و رنگ پریدگی آن نیز تقریباً غیر ممکن می شود. ویژگی ضد آب و ضد لک بودن، امکان نگهداری و شستشوی سرامیک را نیز بسیار آسان تر می کند.

ضد آتش سوزی و عمر طولانی

سرامیک پرسلان سایز متوسط مهسرام تحت هیچ شرایطی نمی سوزد. استفاده از این نوع کاشی و سرامیک در ساختمان ها باعث محدود شدن و انتقال شعله های آتش به هنگام آتش سوزی می ‌شود. به همین دلیل این نوع کاشی عمر بسیار طولانی داشته و فرد می تواند تا سال های متوالی از زیبایی آن لذت ببرد.

عدم قابلیت ترمیم

یکی از ویژگی های سرامیک پرسلان سایز متوسط مهسرام این است که مانند همه کاشی و سرامیک ها امکان ترمیم ندارد. با وجود اینکه این نوع کاشی در برابر صدمات فیزیکی مقاومت فوق العاده‌ ای دارد اما به هر حال و محض احتیاط بهتر است که پس از انجام عملیات نصب، یک جعبه اضافی از محصول با رنگ و طرح مشابه در محیط مورد نظر نگهداری شود تا در صورت شکستگی امکان جایگزینی آن وجود داشته باشد.

ویژگی های سرامیک پرسلان مهسرام

انواع سرامیک سایز متوسط مهسرام

  • سرامیک 60×60 مهسرام

یکی از انواع سرامیک سایز متوسط مهسرام، سرامیک 60×60 است که با داشتن سایزی مناسب، برای کاربردهای مختلفی همچون کف واحد‌های تجاری، مسکونی و اداری استفاده می شود. استفاده از این نوع سرامیک سایز متوسط مهسرام یک هارمونی زیبای مربعی در فضا ایجاد می کند. ضخامت این سرامیک فول بادی 20 میلی متر بوده و خاک بدنه آن با طرح آن همرنگ است.

انواع سرامیک سایز متوسط مهسرام

  • سرامیک 160×80 مهسرام

این تایل با ابعاد مستطیلی یکی از محبوب‌ ترین سرامیک سایز متوسط مهسرام به شمار می رود. این نوع سرامیک سایزی کاملا متعادل دارد و می توان از آن به عنوان سرامیک کف، نما و دیوار استفاده کرد. به دلیل ابعاد مستطیلی، این نوع سرامیک سایز متوسط مهسرام را می توان در شکل های مختلف ضربدری، آجرنما، افقی و یا عمودی اجرا نمود.

کاربردهای سرامیک سایز متوسط مهسرام

کاربردهای سرامیک سایز متوسط مهسرام

  • کاربرد در فضاهای داخلی (Indoor)

سرامیک در فضاهای داخلی کاربردهای نامحدودی دارد. در این بخش به مهمترین کاربردهای این محصول اشاره می شود.

یکی از کاربردهای سرامیک سایز متوسط مهسرام برای آشپزخانه است. از آنجایی که پخت غذا در آشپزخانه صورت می ‌گیرد، بخار و چربی می تواند روی ظاهر آشپزخانه به مرور زمان تاثیر بگذارد. بنابراین آشپزخانه به چیزی نیاز دارد که به راحتی قابل تمیز شدن و شست و شو باشد. استفاده از سرامیک سایز متوسط مهسرام برای کف و دیوارهای آشپزخانه این امکان را فراهم می‌ کند تا فرآیند نظافت آشپزخانه با سهولت هرچه تمام تر انجام شود.

از دیگر کاربردهای سرامیک سایز متوسط مهسرام استفاده به عنوان کفپوش ساختمان است. در واقع یکی از متداول ترین کاربردهای سرامیک این است که از آن برای پوشاندن کف ساختمان و واحدهای تجاری اداری و مسکونی استفاده می کنند. به دلیل شفافیت و زیبایی که سرامیک دارد، معمولاً جایگزین سنگ و متریال این چنینی می‌ شود.

سرامیک سایز متوسط مهسرام برای سرویس های بهداشتی استفاده می ‌شود. امکان رشد میکروب و باکتری در حمام و توالت به دلیل استفاده مداوم از آب و وجود رطوبت زیاد است. نصب سرامیک در این محل ها میزان رشد باکتری را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد. زیرا این متریال به راحتی شسته و تمیز می شود. ضمن اینکه ضریب جذب آب توسط سرامیک بسیار پایین است و رطوبت روی سطح آن به سرعت خشک و تبخیر خواهد شد. درنتیجه، به زیرساخت های ساختمان آسیبی وارد نمی گردد.

  • کاربرد در فضاهای خارجی (Outdoor)

سرامیک سایز متوسط مهسرام نه تنها برای فضاهای داخلی که برای فضاهای خارجی نیز به کار گرفته می شود. یکی از متداول ‌ترین کاربردهای این سرامیک برای نمای ساختمان است. نمای ساختمان مهمترین بخش یک ساختمان به شمار می رود که زیبایی بنا را تحت تاثیر قرار می دهد. استفاده از سرامیک سایز متوسط مهسرام برای نمای بنا زیبایی آن را چندین برابر می کند. مقاومت کاشی سرامیک سایز متوسط مهسرام بسیار بالا بوده، تحت تاثیر مواد شیمیایی قرار نمی گیرد، دچار خوردگی نمی شود و به راحتی قابل شستشو و تمیز شدن است.

سرامیک سایز متوسط مهسرام

جمع بندی

کاشی سرامیک سایز متوسط مهسرام یکی از محصولات پرفروش این شرکت به شمار می رود و دامنه کاربردهای آن تقریبا نامحدود است. کارخانه مهسرام از بالاترین استانداردها برای تولید سرامیک پرسلان سایز متوسط استفاده می کند. از این محصول به عنوان سرامیک کف، دیوار و نما استفاده می شود. از سرامیک تزئینی مهسرام نیز به عنوان کاشی بین کابینتی و سرامیک سرویس بهداشتی بهره می گیرند. برای تهیه سرامیک و کاشی مرغوب و باکیفیت پرسلانی سایز متوسط، که از پرکاربردترین سایزها نیز هست، توصیه می شود که نگاهی به محصولات شرکت مهسرام بیندازید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ