ترموستات داکت اسپیلت

بازگشت به وبلاگ
ترموستات داکت اسپیلت
ارسال شده توسط: Admin نظرات: یک نظر

ترموستات داکت اسپیلت

داکت اسپیلت یک سیستم تهویه مطبوع است که گرمایش و سرمایش محیط را تأمین می‌کند. پس در فصول گرم و سرد سال قابل استفاده است. این سیستم به کانال تقسیم هم معروف شده و بسیار راحت در سقف‌های کاذب نصب می‌شود. امروزه محبوبیت داکت اسپیلت در کشورمان بسیار زیاد شده و در ساختمان‌های با کاربری‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. ترموستات داکت اسپیلت از اجزای اصلی این سیستم است که در اتاق نصب شده و کار تنظیم دمای خروجی آن را بر عهده دارد.

آیا می‌دانید ترموستات داکت اسپیلت چیست و چگونه می‌توانید از آن بهره‌مند شوید؟ پس این مطلب را تا انتها بخوانید تا اطلاعات بیشتری درباره آن به دست آورید.

معرفی داکت اسپیلت

داکت اسپیلت بسیار مشابه اسپیلت‌های معمولی و کولرهای گازی است اما تفاوت‌هایی با آن‌ها دارد. داکت اسپیلت، اواپراتور یا پانل سطحی و نصب شده بر روی دیوار ندارد. بلکه به جای آن از یک یونیت داخلی توکار در سقف کاذب برای نصب تجهیزات خود استفاده می‌کند. سپس دریچه‌ها یا کانال‌هایی از دهانه آن به داخل اتاق‌های مورد نظر کشیده خواهد شد. از این نظر می‌توانیم بگوییم سرمای آن شبیه کولرهای گازی و اسپیلت‌های معمولی است اما کانال‌کشی و پخش هوای آن به کولرهای آبی شباهت دارد.

ساختار داکت اسپیلت اصلاً پیچیده نیست زیرا دو بخش کلی کندانسور و تهویه مطبوع دارد. واحد داخلی داکت اسپیلت همان تهویه مطبوع است. سینی تخلیه، دینام، پروانه و گاهی اواپراتور در فضای داخلی داکت اسپیلت قرار دارند.

واحد بیرونی داکت اسپیلت نیز بخش کندانسور آن است که از دینام، فن، موتور و سایر تجهیزات تشکیل شده است. بخش اعظم وظیفه کنترل و تنظیم دما نیز توسط کمپرسور داکت اسپیلت انجام می‌شود. در انتها به ترموستات داکت اسپیلت می‌رسیم که افراد به وسیله آن دمای دلخواه خروجی از داکت اسپیلت را تنظیم می‌کنند.

معرفی داکت اسپیلت

ترموستات داکت اسپیلت چیست؟

سیستم‌های تهویه مطبوع داکت اسپیلت انعطاف‌پذیری عملیاتی بسیار بیشتری را در مقایسه با اسپیلت‌های معمولی و کولرهای گازی ارائه می‌دهند. این امر باعث راحتی بیشتر اما افزایش قبض انرژی می‌شود. اما اینجاست که وظیفه ترموستات داکت اسپیلت مختلف برای واحدهای مرکزی و کاهش مصرف انرژی آن‌ها مشخص می‌شود.

خوشبختانه با این ترموستات‌ها می‌توانید دمای داکت اسپیلت مرکزی را کنترل کرده و به این طریق در هزینه‌های مصرف برق صرفه‌جویی کنید. ترموستات‌های هوشمند می‌توانند در این زمینه بسیار مؤثرتر و مفیدتر واقع شوند. این دستگاه‌های کوچک برای هر کسی که از داکت اسپیلت استفاده می‌کند بسیار ضروری هستند.

ترموستات داکت اسپیلت هوشمند با ارائه عملکردی بی‌نظیر، به شما امکان می‌دهند با استفاده از گوشی هوشمند، دمای داکت اسپیلت خود را از هر نقطه‌ای کنترل کنید. این ترموستات‌ها ویژگی‌های بسیار زیادی نظیر کنترل‌های مبتنی بر مکان، برنامه‌ریزی هفتگی، محرک‌های هوشمند دما و کنترل‌های مبتنی بر صدا را ارائه می‌دهند.

ترموستات داکت اسپیلت چیست؟

ویژگی‌های اصلی ترموستات داکت اسپیلت

آیا می‌دانید چرا باید برای خرید ترموستات و جفت کردن آن با داکت اسپیلت هزینه کنید؟. برای رفع این ابهام باید برخی از مزایا و ویژگی‌های ارائه شده توسط ترموستات داکت اسپیلت را مورد بررسی قرار دهیم.

  1. حس‌گرهای کنترل دما و رطوبت داخلی

ترموستات داکت اسپیلت هوشمند دارای حسگرهای داخلی رطوبت و دما است تا دمای تنظیم شده شما واقعاً همان دمایی باشد که دریافت می‌کنید. ترموستات می‌تواند دمای اتاق شما را حس و تجزیه و تحلیل کرده تا مشخص شود که دمای داکت اسپیلت شما باید به چه میزان باشد. با استفاده از حالت آرامش می‌توانید درجه حرارت یا رطوبت اتاق مورد نظر خود را تنظیم کنید. در این حالت به ترموستات خود اجازه خواهید داد تا به طور خودکار، محدوده دمایی را در حین استراحت شما حفظ کند.

  1. کنترل از هر کجا و هر زمان

یک ترموستات داکت اسپیلت با استفاده از یک گوشی هوشمند متصل به اینترنت هم قابل راه‌اندازی است. به‌این‌ترتیب به‌راحتی می‌توانید تنظیم دمای داکت اسپیلت خود را در کنترل داشته باشید. کنترل جهانی برای هر کسی که نیاز دارد از راه دور بر دمای خانه خود نظارت کند، بسیار مفید است.

ویژگی‌های اصلی ترموستات داکت اسپیلت

  1. برنامه‌ریزی هفتگی

ترموستات داکت اسپیلت هوشمند قابل برنامه‌ریزی است. با این وسیله می‌توانید جدول‌های زمانی مختلف روزانه یا هفتگی را برای داکت اسپیلت خود تنظیم کنید. مثلاً ترموستات هوشمند می‌تواند در زمان دقیق رفتن شما به رختخواب، اتاق‌خواب را خنک‌تر کند. تنظیم دما، سرعت فن و حالت عملکرد داکت اسپیلت را می‌توانید به وسیله ترموستات خود کنترل کنید. ترموستات هانیول و ترموستات هانیول هالو گزینه‌های هوشمند و باکیفیتی برای این امور هستند.

  1. حالت‌های هوشمند

یک ترموستات داکت اسپیلت هوشمند می‌تواند ویژگی‌هایی مانند حالت آرامش یا Comfy داشته باشد. با استفاده از این ویژگی می‌توانید بهترین محدوده دمایی، درجه حرارت یا رطوبت اتاق خود را تنظیم کرده و در همان حالت حفظ کنید. به محض دستیابی به محدوده، داکت اسپیلت شما می‌تواند خاموش (آف) شود تا در هزینه‌های قبض نیز صرفه‌جویی گردد.

  1. نظارت بر وضعیت فیلتر و تهویه هوا

ورود هوای کثیف و فیلتر نشده علاوه بر جریان دادن هوای ناسالم و تحمیل شرایط بد به محیط، باعث مصرف انرژی بیشتر نیز خواهد شد. یک ترموستات داکت اسپیلت هوشمند می‌تواند وضعیت فیلتر هوای داکت اسپیلت را به صورت زنده کنترل کرده و تمیز کردن و فیلتر هوا را به موقع یادآوری کند. این امر به خصوص برای آن دسته از افراد دارای آلرژی به پاتوژن‌های موجود در هوا ضروری است. علاوه بر این، به افزایش طول عمر و نگهداری داکت اسپیلت شما نیز کمک می‌کند.

نظارت بر وضعیت فیلتر و تهویه هوا

  1. تاریخچه استفاده

ترموستات داکت اسپیلت هوشمند می‌تواند سابقه استفاده از دستگاه را حفظ کند که این امر به کاربران اجازه صرفه‌جویی را خواهد داد. با این ترموستات‌ها می‌توانید میزان استفاده روزانه، هفتگی یا حتی ماهانه را دریافت کنید و از این اطلاعات برای برنامه‌ریزی استفاده در آینده بهره ببرید.

جمع‌بندی

آیا کماکان درباره خرید ترموستات داکت اسپیلت مطمئن نیستید؟. پس روزگاری را به یادآورید که باید کولرگازی را در طول روز روشن می‌گذاشتید تا وقتی از یک روز کاری در گرمای تابستان به خانه برمی‌گردید، هوای منزل تازه و خنک باشد. امروزه با فناوری ترموستات می‌توانید تهویه مطبوع و داکت اسپیلت خود را هنگامی‌که کسی در خانه نیست خاموش نگه دارید. اما به طور خودکار 10 دقیقه قبل از رسیدن شما روشن شده و فضایی دلپذیر در محیط خانه ایجاد کند. زمان پذیرش زندگی هوشمند فرا رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ