افتتاح حساب بانکی در کانادا

بازگشت به وبلاگ
افتتاح حساب بانکی در کانادا
ارسال شده توسط: Admin نظرات: یک نظر

افتتاح حساب بانکی در کانادا

افتتاح حساب بانکی در کانادا برای هر فردی که قصد زندگی، تحصیل یا کار در این کشور را دارد، یک مرحله ضروری است. زیرا افرادی که حساب بانکی ندارند، برای هر بار انتقال پول به‌صورت بین‌المللی باید کمیسیون و کارمزد تراکنش بالایی بپردازند. متقاضیان برای این کار، نیاز به مدارک خاصی خواهند داشت و باید مراحلی را طی کنند.

آیا افتتاح حساب بانکی در کانادا از ایران امکان‌پذیر است؟

بانک‌های کانادایی، اجازه افتتاح حساب بانکی از هر جای دنیا را به‌شرط رعایت شرایط خاص می‌دهند. بنابراین شما می‌توانید از ایران در بانک‌های کانادا حساب باز کنید. البته برای این کار از شما اسناد اضافی مانند ویزای کار و ویزای تحصیلی کانادا درخواست می‌شود.

قبل از ورود به کانادا می‌توان یک حساب بانکی باز کرد. برای درخواست از راه دور برای افتتاح حساب بانکی، باید از طریق مکاتبه، ایمیل یا تلفن با بانک تماس بگیرید. ابتدا چند سوال برای تعیین وضعیت مهاجرت از شما پرسیده می‌شود (اعم از داشتن مجوز اقامت دائم، ویزای توریستی کانادا یا ویزای استارتاپ کانادا). سپس طی چند روز، یک تیم اختصاصی افتتاح حساب بانکی با شما تماس خواهند گرفت.

شما همچنین باید تمام مدارک مهاجرت خود را ارائه کنید؛ در غیر این صورت نمی‌توانید درخواست دهید. همان‌طور که می‌بینید، این روند خیلی ساده نیست و چندین روز طول می‌کشد تا همه چیز تکمیل شود. در بیشتر موارد، به‌محض ورود به کانادا باید در یک قرار ملاقات در شعبه بانک هم حضور یابید.

حساب‌های بانکی بین‌المللی در کانادا

افراد مهاجر می‌توانند یک حساب بانکی بین‌المللی در کشور کانادا باز کنند. چندین بانک بین‌المللی در کانادا فعالیت دارند، از جمله BNP Paribas، Citibank و HSBC. افرادی که در کشورهای دیگر در یکی از این بانک‌ها حساب دارند، از راه دور می‌توانند حساب بانکی خود را افتتاح کنند. این حساب‌ها اغلب برای افراد ثروتمند مناسب‌تر هستند و ممکن است باز کردن و نگهداری آن گران باشد. بنابراین شاید برای همه مناسب نباشند.

بسیاری از بانک‌ها نیز حساب‌هایی را به دلار کانادا ارائه می‌دهند. این خدمات در کشورهای مختلف ارائه می‌شود، بنابراین باز کردن آنها ممکن است برای شما آسان‌تر باشد. بااین‌حال، ازآنجایی‌که این حساب یک حساب داخلی کانادایی نیست، استفاده از آن در کانادا احتمالا بسیار گران خواهد بود.

آیا افتتاح حساب بانکی در کانادا از ایران امکان‌پذیر است؟

افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

در بیشتر موارد، برای گردشگران، بانک صرفا پیشنهاد می‌کند که از طریق آنلاین به بانک خود دسترسی داشته باشند. حتی برای بازدیدکنندگان طولانی‌مدت، بیشتر پیشنهاد می‌دهند که یک حساب دلاری کانادایی در شعبه‌ای در خارج از کانادا باز کنند. اکثر بانک‌های کانادایی در شهرهای بزرگ خارج از کانادا شعبه دارند. تنها در موارد خاصی، با ویزای توریستی می‌توان یک حساب باز کرد؛ مانند:

  • صاحب‌ملک در کانادا هستید و مرتبا از آن بازدید می‌کنید. در این صورت، افتتاح حساب‌ها برای پرداخت قبوض، مالیات بر دارایی و غیره مفید هستند.
  • در حال خرید ملک یا ثبت شعبه شرکت در کانادا هستید و بانک، انتقال وجه را انجام خواهد داد.
  • دارای مجوز اقامت موقت طولانی‌مدت هستید و در کانادا زندگی می‌کنید (مراقبت از یکی از بستگان بیمار یا موارد دیگر).
  • در کانادا تحت معافیت ویزا کار می‌کنید. این دسته معمولا شامل پرسنل نظامی یا سازمان ملل، دیپلمات‌ها و غیره یا اعضای خانواده آنها است.
  • شما یک فرد غیرمقیم با نوعی درآمد کانادایی هستید. مثلا برای سفارت کانادا کار می‌کردید و حقوق بازنشستگی دارید یا همسر غیر کانادایی فردی هستید که فوت کرده است و حقوق بازنشستگی او را می‌گیرید. چنین حساب‌هایی معمولا فقط برای ارسال وجوه استفاده می‌شوند.

افتتاح حساب بانکی در کانادا با ویزای توریستی

انواع حساب بانکی در کانادا

در کانادا با توجه به هدف خود برای افتتاح حساب، گزینه‌های مختلفی دارید. برخی از انواع حساب‌های بانکی کانادا عبارت‌اند از:

  • حساب پس‌انداز: حسابی است که برای پس‌انداز پول و کسب بازدهی مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا مشمول برداشت مستقیم نمی‌شود.
  • حساب چک: حسابی است که برای انجام تراکنش‌های بانکی روزانه مانند واریز و برداشت وجوه و نقل‌وانتقالات پول استفاده می‌شود.
  • حساب گواهی بانکی (گواهی سپرده): قراردادی است که برای مدت و مبلغ معین بین صاحب حساب و بانک منعقد می‌شود و سرمایه و سود آن پس از انقضای مدت معین، برگشت داده خواهد شد.
  • حساب پس‌انداز بازنشستگی ثبت شده – RRSP: حسابی است که به افراد اجازه می‌دهد برای بازنشستگی، پول پس‌انداز کنند و همچنین کمک‌هزینه مالیاتی به این نوع حساب‌ها تعلق می‌گیرد.
  • حساب اتحادیه اعتباری: این نوع حساب در تعاونی محلی افتتاح می‌شود. تعاونی محلی، نوعی موسسه بانکی کوچک است و خدمات بانکی مشابه بانک‌های تجاری ارائه می‌کند.
  • حساب تجاری: حسابی است که برای مدیریت تراکنش‌های مالی شرکت‌ها و مشاغل کاربرد دارد.

در کانادا انواع دیگری از حساب‌های بانکی مانند دانشجویی، جوانان، سپرده ثابت و غیره نیز وجود دارند. نوع حساب بستگی به نیازهای مالی و اهداف شخص یا شرکت دارد.

شرایط افتتاح حساب بانکی در کانادا

قبل از درخواست برای حساب بانکی، باید مطمئن شوید که معیارهای واجد شرایط بودن را دارید. این معیارها با توجه به نوع حسابی که می‌خواهید باز کنید و همچنین نوع بانک یا ارائه‌دهنده خدمات، متفاوت است؛ اما معمولا شامل موارد زیر می‌شود:

  • شرایط سنی برای افتتاح حساب: متقاضیان باید حداقل 18 سال سن داشته باشند، اگرچه والدین یا قیم قانونی نیز می‌توانند برای فرزندان خود حساب بانکی باز کنند. محدودیت‌های سنی مختلف می‌توانند برای حساب‌های ویژه مانند حساب کودکان یا سالمندان اعمال شوند.
  • شرایط اقامت برای افتتاح حساب: متقاضیان معمولا باید دارای اقامت کاری کانادا، تحصیلی یا … باشند. اما در برخی موارد، امکان افتتاح حساب از خارج از کشور نیز وجود دارد.

انواع حساب بانکی در کانادا

بهترین بانک کانادا برای ایرانیان

در کانادا چندین موسسه وجود دارد که می‌توانید از طریق آنها حساب خود را باز کنید: بانک، اتحادیه اعتباری، صندوق مردمی و شرکت‌های اعتماد. بهتر است ابتدا به هدف حساب فکر کنید و سپس کارمزد و سایر هزینه‌ها، انواع حساب‌های ارائه شده، سود پس‌انداز یا بیمه‌شدن سپرده خود را در نظر بگیرید.

در کشور کانادا تقریبا 30 بانک مختلف وجود دارد. بااین‌حال، بیشتر افراد هنگام افتتاح حساب بانکی در کانادا به‌عنوان یک شهروند خارجی، بانک‌های آشنا و محبوب‌تر را ترجیح می‌دهند. زیرا بانک‌هایی که مشتریان بیشتری دارند، تقریبا در هر قسمت از کانادا دارای بیش از یک شعبه هستند.

به‌این‌ترتیب هر کجای کانادا که بروید، می‌توانید شعب این بانک‌ها را پیدا کنید و به‌راحتی تراکنش‌های بانکی خود را انجام دهید. شما همچنین می‌توانید به‌راحتی از دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها پول برداشت کنید. شناخته‌شده‌ترین و بهترین بانک‌های کانادا برای ایرانیان عبارت‌اند از:

  • رویال بانک کانادا
  • TD Canada Trust
  • بانک تجارت سلطنتی کانادا (CIBC)
  • بانک نوا اسکوشیا
  • بانک مونترال

رویال بانک کانادا

یکی از بهترین گزینه‌ها برای افتتاح حساب بانکی در کانادا رویال بانک کانادا است. این بانک خدمات مشتریان را به 200 زبان ارائه می‌دهد. رویال بانک کانادا برای مشتریان جدید خود یک نوع حساب با پیشنهادها و تخفیف‌های ویژه جهت کمک به افراد برای اقامت در کانادا دارد.

افراد با ویزای موقت می‌توانند یک حساب بانکی بدون محدودیت RBC یا یک حساب بانکی VIP RBC بدون هیچ هزینه‌ای تا 6 ماه باز کنند. به دارندگان این حساب‌ها در این بانک، یک کارت اعتباری بدون هزینه ارائه خواهد شد.

شما پس از دریافت اقامت دائم، حتی اگر سابقه اعتباری نداشته باشید، واجد شرایط دریافت وام خودرو و وام مسکن نیز خواهید بود. اگر دانشجو هستید، RBC No Limit Banking Account For Students هیچ هزینه ماهانه‌ای ندارد و با کارت اعتباری Visa Gold یا MasterCard رایگان ارائه می‌شود.

در نهایت، اگر صاحب کسب‌وکار یا کارآفرین هستید، تمام مزایای بسته Newcomers to Canada به‌اضافه یک اعتبار 50 دلاری برای شروع کار هنگام افتتاح حساب سپرده کسب‌وکار، دریافت خواهید کرد.

TD Canada Trust

این بانک نیز برای مشتریان جدید خود خدمات رایگان برای 6 ماه اول دارد. در این بانک نیز امکان افتتاح حساب‌های دانشجویی با کارت‌های رایگان و بدون کارمزد و همچنین گزینه‌هایی برای مشتریان تجاری موجود است.

بسته New to Canada بانک (TD) شامل یک حساب‌جاری بدون کارمزد تا شش ماه و یک کارت اعتباری رایگان با محدودیت اعتباری تا 1000 دلار کانادا است. شما همچنین در صورت نداشتن سابقه اعتباری، امکان دارد واجد شرایط وام مسکن در این بانک باشید.

بسته دانشجویی این بانک شامل یک حساب بانکی بدون کارمزد ماهانه و کارت اعتباری رایگان است. هنگامی که از کارت اعتباری خود استفاده می‌کنید، امتیازهایی را می‌توانید برای خرید بلیت پرواز دریافت کنید.

بانک نوا اسکوشیا

یکی دیگر از گزینه‌ها برای افتتاح حساب بانکی در کانادا بانک نوا اسکوشیا است. نوا اسکوشیا دارای بیش از 4000 دستگاه خودپرداز، طیف گسترده‌ای از گزینه‌ها و مزایای حساب مانند سیستم امتیازدهی است که می‌توانید در فروشگاه‌ها و سالن‌های سینما از آنها استفاده کنید. این بانک از دانشجویان هیچ گونه کارمزد ماهانه نمی‌گیرد.

بانک مونترال

قدیمی‌ترین بانک کانادا، بانک مونترال، بسته‌ای برای تازه‌واردان دارد که نیروی کار، دانشجویان و صاحبان مشاغل را پوشش می‌دهد. شما یک حساب بانکی با تراکنش‌های نامحدود و بدون کارمزد ماهانه تا یک سال، یک کارت اعتباری مسترکارت رایگان و حتی یک صندوق امانات رایگان تا یک سال دریافت خواهید کرد. همچنین متقاضیان واجد شرایط وام مسکن خواهند بود، حتی اگر به‌تازگی وارد کانادا شده و سابقه اعتباری نداشته باشند.

بانک تجارت سلطنتی کانادا (CIBC)

مانند چهار بانک بزرگ کانادایی دیگر، CIBC یک طرح تازه‌وارد به کانادا دارد که هم برای ساکنان موقت و هم برای ساکنان دائمی در دسترس است. این بسته شامل یک حساب چک روزانه CIBC بدون کارمزد ماهانه و تراکنش‌های نامحدود برای سال اول و کارت نقدی ویزا می‌شود. اگر مقیم دائم هستید، تا 55 دلار کانادا بازگشت نقدی می‌توانید در صندوق امانات دریافت کنید.

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی در کانادا

مدارک لازم برای افتتاح حساب بانکی در کانادا

مدارک موردنیاز بین بانک‌های کانادا بر اساس سیاست‌های آن‌ها متفاوت هستند. برخی از این اسناد در تمام بانک‌ها از متقاضیان هنگام افتتاح حساب بانکی در کانادا درخواست می‌شوند.

مهمترین شرط برای افتتاح حساب بانکی در کشور کانادا، تایید هویت است. برای این راستی‌آزمایی، از شما خواسته می‌شود مدارکی را ارائه کنید که نام، نام خانوادگی، آدرس و تاریخ تولد شما را نشان می‌دهد. به‌طورکلی، مدارک زیر برای افتتاح حساب در کانادا لازم خواهند بود:

  • شناسه صادر شده توسط دولت کانادا
  • گذرنامه
  • صورت‌حساب جاری بانکی یا کارت اعتباری
  • فرم مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)
  • اجازه اقامت اعم از دائم یا موقت یا اجازه کار یا تحصیل
  • ممکن است از شما خواسته شود مدرکی ارائه دهید که منبع درآمد مستمر شما را ثابت کند، مانند سوگندنامه شغلی.
  • ارائه سندی که آدرس محل سکونت فعلی شما را ثابت کند؛ مانند قبض آب و برق، بیمه، گواهینامه رانندگی.
  • معمولا از شما خواسته می‌شود برخی از داده‌های شخصی اولیه مانند نام کامل، تاریخ تولد و اطلاعات تماس خود را ارائه دهید.
  • شماره تامین اجتماعی مشتری (SIN).
  • ارائه اطلاعات در مورد ماهیت و هدف حسابی که مشتری قصد افتتاح آن را دارد، مانند خرید، سرمایه‌گذاری یا پس‌انداز.

برای دریافت شماره تامین اجتماعی کانادا، باید فرم درخواست آنلاین را پر و مدارک موردنیاز را به‌صورت دیجیتال در سیستم آپلود کنید. شما همچنین می‌توانید با مراجعه به مراکز خدمات کانادا برای شماره تامین اجتماعی اقدامات لازم را انجام دهید. در این راستا، گذرنامه معتبر باید به‌عنوان مدرک شناسایی رسمی ارائه شود.

حساب بانکی دانشجویی در کانادا

افتتاح حساب بانکی یکی از اولین چیزهایی است که به‌عنوان یک دانشجوی بین‌المللی در کانادا به آن نیاز دارید. اکثر بانک‌ها در کانادا خدمات بانکداری رایگان به دانشجویان تمام‌وقت ارائه می‌دهند. این به معنای عدم پرداخت کارمزد برای چک‌کردن حساب‌ها است.

قبل از شروع به افتتاح حساب بانکی در کانادا به این فکر کنید که ممکن است به چه خدمات بانکی نیاز داشته باشید. برخی دانشجویان فقط یک حساب اولیه می‌خواهند که به آن‌ها امکان برداشت و واریز پول را می‌دهد. بعضی از دانشجویان هم یک حساب پس‌انداز را ترجیح می‌دهند تا مقداری پول از حساب اصلی خود جدا نگه دارند. بسیاری از برنامه‌های بانکداری دانشجویی در کانادا امکان افتتاح حساب اولیه و پس‌انداز را با هم ارائه می‌دهند که می‌توانید با کارت نقدی از آن استفاده کنید.

جمع‌بندی

یکی از کارهای مهم برای مهاجرت و اخذ اقامت کانادا دریافت شماره تامین اجتماعی (SIN) و افتتاح حساب بانکی است. داشتن حساب بانکی و کارت نقدی نه‌تنها خرید در این کشور را آسان می‌کند، بلکه هزینه انتقال پول شما را نیز بسیار کم خواهد کرد. اگرچه خارجی‌ها اعم از افراد غیرمقیم و مقیم مجاز به افتتاح حساب بانکی در کانادا هستند، اما برخی از مدارک برای تایید هویت و آدرس در هنگام افتتاح حساب موردنیاز خواهند بود.

افتتاح حساب بانکی در کانادا

yenisafak

yurtdisindayiz

b2bpay

td

vancouverok

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ