ثبت شرکت در کانادا 2023

بازگشت به وبلاگ
ارسال شده توسط: Admin نظرات: یک نظر

ثبت شرکت در کانادا 2023

یکی از راه‌های مهاجرت به کانادا، ثبت شرکت است. برای ثبت شرکت در کشور کانادا، روش‌ها و مراحل مختلفی وجود دارد. بدون آشنایی با انواع و ساختار شرکت‌ها در کانادا نمی‌توان برای ثبت شرکت در این کشور اقدام کرد. چنانچه قصد دارید از این طریق برای مهاجرت اقدام کنید، در گام اول باید با جنبه‌های مختلف ثبت شرکت در کانادا آشنا شوید.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در کانادا

همان‌طور که اشاره شد، یکی از راه‌ها برای مهاجرت به کانادا ثبت شرکت است. البته باید گفت ثبت شرکت به تنهایی باعث اخذ اقامت کانادا نمی‌شود. برای دریافت اقامت، کسب و کار شما باید شرایط خاصی داشته باشد که مهم‌ترین آنها، سوددهی است. برای مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت، بهتر است به وکلای باتجربه و حرفه‌ای مراجعه کنید تا احتمال موفقیت شما افزایش یابد.

مزایا و معایب ثبت شرکت در کانادا

ثبت کردن شرکت در کشور کانادا مزایا و معایب مختلفی دارد که پیش از تصمیم‌گیری باید با آن‌ها آشنا شد. مزایای آن عبارت‌اند از :

  • نرخ مالیات کمتر: مالیات شرکت‌ها کمتر از افراد حقیقی است.
  • مسئولیت محدود: در صورت ورشکستگی، تنها به سرمایه اختصاص داده شده به شرکت لطمه وارد می‌شود.
  • انعطاف‌پذیری محل کار: محل کسب و کار شما می‌تواند در هر نقطه‌ای از کانادا باشد.
  • محافظت از نام تجاری: شما می‌توانید با یک نام منحصر به فرد در کانادا فعالیت کنید.
  • فعالیت مستمر: شرکت تا زمانی که تعطیل یا ادغام نشود، می‌تواند فعالیت داشته باشد.
  • تامین سرمایه: بخشی از سرمایه راه‌اندازی کسب و کار را می‌توانید با فروش سهام یا اوراق قرضه تامین کنید.

معایب ثبت شرکت در کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

  • مراحل بوروکراتیک زیاد
  • هزینه‌های بالای حسابداری شرکت
  • هزینه‌های بالای راه‌اندازی کسب و کار
  • عدم امکان فعالیت در دیگر استان‌ها؛ در صورت ثبت شرکت استانی

بررسی انواع شرکت در کانادا

دو نوع ثبت شرکت در کانادا امکان‌پذیر است که شامل نوع فدرال و استانی است.

ثبت شرکت فدرال

هنگامی که به صورت فدرال قصد ثبت شرکت در کانادا را دارید، می‌توانید در هر نقطه‌ای از کشور، شرکت خود را ثبت کنید. در این روش، شما تابع قوانین سراسری کانادا خواهید بود. هنگامی که به صورت فدرال برای ثبت شرکت اقدام می‌کنید، کسب و کار شما از سوی دولت محافظت می‌شود. با این کار، نام شرکت شما نیز در سطح بین‌المللی به عنوان یک شرکت کانادایی در نظر گرفته خواهد شد.

ثبت شرکت استانی

هنگامی که قرار است به صورت استانی شرکت خود را به ثبت برسانید، باید تابع قوانین استان مورد نظر باشید. در اغلب موارد، شرکت‌های استانی اجازه فعالیت در استان‌های دیگر کانادا را ندارند. مجوز فعالیت کسب و کار شما نیز از سوی اداره ثبت شرکت همان استان صادر می‌شود. در برخی مواقع، اداره ثبت استان انتخابی شما از شما می‌خواهد کد تجارت فدرال و طرح مالیاتی فدرال بگیرید.

انواع ثبت شرکت در کانادا

با توجه به نیاز بازار و هدف متقاضیان، ساختارهای مختلفی برای ثبت شرکت در کانادا وجود دارد. شرکتی که ثبت می‌کنید باید یکی از موارد زیر باشد:

ثبت شرکت مشارکتی در کانادا

شرکت‌های مشارکتی را می‌توان به صورت انتفاعی و غیرانتفاعی تشکیل داد. در صورت ورشکستگی این شرکت‌ها، تمامی اعضا مسئول خواهند بود. عموما در این گونه شرکت‌ها، اختلافات زیادی بین مدیران و سهامداران دیده می‌شود.

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

در شرکت با مسئولیت محدود، یک یا چند فرد می‌توانند به عنوان موسس و سهامدار معرفی شوند. در صورت ورشکستگی شرکت‌های با مسئولیت محدود، شرکا مسئولیتی ندارند. آن‌ها تنها همان سرمایه‌ای را که وارد شرکت کرده‌اند، از دست می‌دهند.

ثبت شرکت با مالکیت شخصی در کانادا

این شرکت‌ها همان‌طور که از نامشان پیدا است، باید تنها یک موسس داشته باشند. ثبت این نوع شرکت‌، ساده‌تر است. نکته مهم در مورد شرکت‌های انفرادی این است که بانک‌ها چندان علاقه‌ای به اعطای وام به آن‌ها ندارند.

ثبت شرکت تعاونی در کانادا

شرکت‌های تعاونی را به صورت فدرال یا استانی هم می‌توان ثبت کرد. مالکیت این شرکت‌ها قابل انتقال است و راه‌اندازی آن‌ها آسان‌تر و ارزان‌تر است. در صورت ورشکستگی شرکت‌های تعاونی، سهامداران به صورت فردی در بدهی‌ها مسئول نیستند.

نحوه ثبت شرکت در کانادا

شما از دو طریق می‌توانید شرکت خود را در کانادا به ثبت برسانید. این دو روش عبارت‌اند از:

ثبت شرکت از طریق برنامه انتقال درون شرکتی

برای برنامه انتقال درون شرکتی کانادا یاIntra Company Transfer  می‌توان از طریق ویزای ict کانادا اقدام کرد. شرکت‌های خارجی که یک شرکت مادر، شرکت وابسته یا شرکت تابعه در کانادا دارند، می‌توانند مدیران و کارمندان متخصص خود را به منظور توسعه تجارت خود به شرکت کانادایی انتقال دهند یا با ثبت شعبه شرکت در کانادا فعالیت خود را آغاز کنند.

ثبت شرکت از طریق برنامه مالک گرداننده

ویزای Owner Operator یا مالک گرداننده، یک ویزای کار موقت محسوب می‌شود که تحت برنامه نیروی کار خارجی موقت فدرال یا TFWP اعطا می‌شود. از طریق این برنامه، مالکان یا مدیران یک شرکت خارجی می‌توانند یک شرکت را در کانادا ثبت کنند و ویزای کار موقت دریافت کنند. در این روش باید تاییدیه LMIA از اداره کار کانادا بگیرید.

ثبت شرکت از طریق برنامه مالک گرداننده

مراحل ثبت شرکت در کانادا

برای ثبت شرکت در کشور کانادا باید مراحل زیر را انجام دهید:

1.     نامی برای کسب و کار خود انتخاب کنید

در مرحله اول باید یک نام مناسب غیرتکراری برای کسب و کار خود انتخاب کنید. شاید بسیاری از نام‌های انتخابی از سوی شما در دسترس نباشند. انتخاب نام مناسب، در بلند مدت تاثیر مثبتی بر کسب و کار شما خواهد گذاشت.

2.      یک شماره تجاری (BN) یا یک NEQ (فقط کبک) دریافت کنید

شماره تجاری (BN) یک شماره حساب نه‌رقمی است که شرکت شما را در دولت‌های فدرال و استانی شناسایی می‌کند. برای ثبت شرکت در کبک، یک NEQ (شماره شرکتی کبک) مورد نیاز است.

3.     نوع شرکت را انتخاب کنید

صاحب کسب و کار، این انتخاب را دارد که به صورت فدرال یا استانی فعالیت کند. نوع فدرال به شما این امکان را می‌دهد که در همه استان‌ها و قلمروها با همین نام تجارت کنید. با این حال، در نوع فدرال هزینه‌ها بیشتر خواهند بود.

4.     برای GST/HST درخواست دهید

اگر گردش مالی مورد انتظار کسب و کار شما سالانه 30 هزار دلار یا بیشتر باشد، باید برای یک حساب GST/HST ثبت نام کنید. تاجران با درآمد کمتر می‌توانند داوطلبانه ثبت نام کنند. این به سود کسب و کار خواهد بود؛ زیرا می‌توانید تسهیلات مالیاتی دریافت کنید.

شرایط ثبت شرکت در کانادا

الزامات ثبت یک شرکت در کانادا شامل موارد زیر است:

  • داشتن حداقل 18 سال
  • برخورداری از سابقه مدیریتی (حداقل 3 سال)
  • نداشتن سابقه کیفری
  • نداشتن سابقه ورشکستگی
  • ارائه طرح تجاری
  • داشتن آدرس فیزیکی برای کسب و کار در کانادا
  • برخورداری از مدرک تحصیلی
  • داشتن نماینده خدمات (در برخی از استان‌ها)

مدارک لازم برای ثبت شرکت در کانادا

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت در کشور کانادا با توجه به استان انتخابی و نوع کسب و کار شما می‌توانند متفاوت باشند. با این حال، مهم‌ترین مدارک شامل موارد زیر می‌شوند:

  • مدارک هویتی متقاضی و سند ازدواج در صورت تاهل
  • مدارک مالی و بانکی
  • طرح تجاری
  • اسناد اثبات مالکیت شرکت
  • نامه تمکن مالی
  • مدارک و اسناد تحصیلی، سابقه مدیریتی و فیش حقوقی

هزینه‌های  ثبت شرکت در کانادا

هزینه ثبت شرکت در کشور کانادا بر اساس هر استان، متفاوت است. در جدول زیر می‌توانید این هزینه‌ها را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که شاید نیاز به پرداخت هزینه‌های دیگری نیز وجود داشته باشد.

نام استان هزینه ثبت شرکت
آلبرتا 450 دلار کانادا
نیوفاندرلند و لابرادور 200 دلار کانادا
انتاریو 360 دلار کانادا
نیوبرانزویک 349 دلار کانادا
نوا اسکوشیا 337 دلار کانادا
بریتیش کلمبیا 350 دلار کانادا
مانیتوبا 500 دلار کانادا
پرنس ادوارد آیلند 305 دلار کانادا
کبک 326 دلار کانادا

جمع‌بندی

برای کسانی که از سابقه مدیریتی برخوردار هستند و ایده مناسبی برای کارآفرینی دارند، یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت، ثبت شرکت در کانادا است. داشتن یک طرح تجاری اصولی و سودآور، لازمه اصلی برای این روش است. چنانچه قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید، می‌توانید از کارشناسان موسسه مهاجرتی هلدینگ رسام، کمک بگیرید. وکلای این مجموعه شما را برای دریافت انواع ویزا مانند ویزای imp کانادا، ویزای کار کانادا، ورک پرمیت کانادا و همچنین سرمایه گذاری در کانادا یاری خواهند کرد.

settler

sobirovs

elaarimmigration

canada

corpseed

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ