ثبت شرکت در انگلیس

بازگشت به وبلاگ
ثبت شرکت در انگلیس
ارسال شده توسط: Admin نظرات: یک نظر

ثبت شرکت در انگلیس

انگلیس جزء کشورهایی است که از کارآفرینان استقبال می‌کند. بر اساس گزارش US News & World Report، انگلیس چهارمین کشور برتر جهان برای کارآفرینان است. این کشور یک اقتصاد بزرگ است و فرصت‌های زیادی را برای فعالان تجاری فراهم می‌کند. خوشبختانه روند ثبت شرکت در انگلیس چندان دشوار نیست. در حال حاضر، 5.9 میلیون کسب و کار در بریتانیا ثبت شده‌اند. اگر قصد ثبت شرکت و راه‌اندازی کسب و کار در انگلیس را دارید، باید با شرایط، مدارک و مراحل آن بیشتر آشنا شوید.

شرایط ثبت شرکت در انگلیس

در کشور انگلیس، از نظر قانونی تفاوتی بین افراد مقیم و خارجی‌ها برای ثبت شرکت وجود ندارد. شرایط و روند ثبت شرکت در این کشور نسبت به دیگر کشورهای اروپایی ساده‌تر هستند. مهم‌ترین نکته این است که شما باید ثابت کنید صلاحیت راه‌اندازی و مدیریت یک شرکت را دارید. دو شرط مهم دیگر در این زمینه عبارت‌اند از:

  • مهم‌ترین شرط برای ثبت شرکت در انگلیس داشتن تمکن مالی است. شما باید با ارائه مدارک و اسناد معتبر بانکی و مالی اثبات کنید که مشکلی برای تامین هزینه‌های شرکت و پیش بردن برنامه اقتصادی آن ندارید.
  • شما باید یک طرح تجاری یا بیزینس پلن دقیق در زمینه فعالیت شرکت داشته باشید. برنامه تجاری شما باید به اقتصاد کشور انگلیس کمک کند.

انواع کسب و کار در انگلستان

انواع مختلفی از شرکت‌ها در انگلیس فعالیت می‌کنند که شما نیز هنگام ثبت شرکت باید یک نوع را انتخاب کنید.

تاجر انحصاری (Sole Trader)

به عنوان یک تاجر انحصاری می‌توانید کسب و کار خود را به‌صورت فردی اداره کنید. این ساده‌ترین و رایج‌ترین ساختار تجاری در انگلیس است. ملاحظات این کار شامل ثبت نام برای مالیات بر ارزش افزوده (در صورتی که گردش مالی سالانه شما از 85 هزار پوند فراتر رود) و انتخاب یک نام تجاری منحصربه‌فرد است. پس از پرداخت مالیات، می‌توانید تمام سود کسب و کار خود را حفظ کنید. شما به‌صورت جداگانه مسئول هر گونه ضرر و زیان شرکت خود هستید.

شراکت

شراکت شامل دو یا چند نفر است که مسئولیت‌ها و سودهای تجاری را باهم به اشتراک می‌گذارند. ایجاد یک قرارداد مشارکت واضح که حقوق، تعهدات و ترتیبات تقسیم سود هر یک از شرکا را مشخص می‌کند، مهم است.

شرکت‌های محدود

شرکت محدود یک شخصیت حقوقی مجزا از صاحبان آن است. در این شرکت‌ها در صورت بدهی‌های تجاری، دارایی‌های شخصی سهامداران به طور کلی محافظت می‌شوند. راه‌اندازی یک شرکت محدود شامل ثبت شرکت، انتصاب مدیران و انتشار سهام است.

شرکت سهامی عام (PLC)

سهام یک شرکت PLC را می‌توان به‌صورت عمومی معامله کرد. حداقل سرمایه لازم 50 هزار پوند است که حداقل 25 درصد آن قبل از راه‌اندازی باید پرداخت می‌شود. این ساختار تجاری چندین مزیت را به شما ارائه می‌دهد. یک شرکت سهامی عام به شما امکان می‌دهد مالیات خود را به طور مؤثر مدیریت کنید. برای مثال، می‌توانید درآمد خود را به عنوان مدیر شرکت در قالب سود سهام شرکت دریافت کنید. انجام این کار به شما امکان می‌دهد مالیات بر درآمد کمتری بپردازید. همچنین می‌توانید از دارایی‌های مالی خود، مانند املاک و اتومبیل، از خطر مشکلات مالی شرکت محافظت کنید.

مشارکت با مسئولیت محدود (LLP)

در یک شرکت LLP عناصر یک مشارکت و یک شرکت مسئولیت محدود باهم ترکیب می‌شوند. اعضا دارای وظایف و مسئولیت‌های مشخصی هستند که توسط قانون مشخص شده‌اند. این نوع شرکت‌ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای انتخاب هستند. در شرکت‌های LLP مسئولیت هر کدام از شرکا محدود به فعالیت‌های خود او است و در برابر رفتار و تصمیمات دیگران مسئولیتی ندارد.

در برخی موارد، ممکن است شرکت شما به عنوان یکی از ساختارهای ذکر شده در بالا ثبت شده باشد و در عین حال، تحت زیر مجموعه متفاوتی فعالیت کند؛ مانند:

فرانشیز

فرانشیز، حق امتیاز شرکتی است که از قبل وجود داشته و از شهرت خوبی برخوردار است. اگر صاحب امتیاز هستید، حق استفاده از طرح تجاری شرکت تاسیس شده و فعالیت تحت برند آن‌ها را دارید.

فریلنسر

فریلنسر کسی است که از مهارت‌ها و تجربیات خود برای ارائه خدمات (مانند نوشتن یا عکاسی) استفاده می‌کند. این نوع خوداشتغالی با جمع‌آوری مشتریانی عمل می‌کند که برای آن‌ها کار انجام خواهید داد.

بنگاه اجتماعی

شرکت یا بنگاه اجتماعی، شرکتی است که برای کمک به جامعه یا محیط‌زیست کار می‌کند. برای اطمینان از ادامه کار در جهت اهداف اجتماعی یا زیست محیطی، این شرکت‌ها باید در تقسیم درآمدی که دوباره سرمایه‌گذاری می‌کنند، شفاف باشند.

هزینه ثبت شرکت در انگلیس

هزینه ثبت شرکت در انگلیس

برای هر کدام از انواع شرکت‌ها در انگلیس باید هزینه و سرمایه مشخصی را اختصاص داد. در جدول زیر، هزینه اولیه برای ثبت شرکت در کشور انگلیس را مشاهده می‌کنید:

نوع شرکت هزینه اولیه
شرکت مسئولیت محدود (LLP) هزینه راه‌اندازی: 8090 پوند

حداقل سرمایه: –

شرکت سهام عام (PLC) هزینه راه‌اندازی: 9890 پوند

حداقل سرمایه: 50 هزار پوند

شرکت خصوصی با مسئولیت محدود (LLC) هزینه راه‌اندازی: 7890 پوند

حداقل سرمایه: 1 پوند

در نظر داشته باشید که به غیر از هزینه‌های ذکر شده، باید برای موارد مهم دیگری مانند اجاره دفتر و راه‌اندازی کسب و کار سرمایه داشته باشید.

مدارک لازم برای ثبت شرکت در انگلیس

برای ثبت شرکت خود در انگلیس باید مدارکی را ارائه دهید. وجود هرگونه کم و کاست در این مدارک می‌تواند شانس موفقیت شما را از بین ببرد. باید دقت کنید که اطلاعات و مدارک به‌صورت دقیق ارائه شوند. مهم‌ترین مدارک برای ثبت کردن شرکت در انگلیس عبارت‌اند از:

  • اصل و کپی مدارک هویتی سرمایه‌گذاران مانند پاسپورت و شناسنامه (با ترجمه محضری)
  • اسناد ازدواج و مدارک شناسایی همسر و فرزندان (در صورت وجود)
  • مدارک تحصیلی
  • گواهی مهارت زبان انگلیسی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • رزرومه و گواهی‌های فعالیت‌های تجاری سرمایه‌گذار
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • اساسنامه شرکت (به زبان انگلیسی)
  • فیش پرداخت هزینه‌های لازم

مدارک لازم برای ثبت شرکت در انگلیس

مراحل ثبت شرکت در انگلیس

برای راه‌اندازی کسب و کار خود و ثبت شرکت در کشور انگلیس باید مراحل زیر را انجام دهید:

1. برای ویزا اقدام کنید

در گام اول باید برای ویزا اقدام کنید. ویزای استارتاپ و ویزای مبتکر (Innovator Visa) دو نوع ویزایی هستند که کارآفرینان می‌توانند برای ثبت شرکت در انگلیس درخواست دهند. مهم‌ترین شرایط برای دریافت ویزاهای مبتکر و استارتاپ عبارت‌اند از:

  • برای ویزای استارتاپ باید طرح شما از سوی یک موسسه معتبر در زمینه کارآفرینی در انگلیس تایید شده باشد.
  • شما باید ایده‌ای مبتکرانه و خلاقانه ارائه دهید؛ به طوری که مشابهی برای آن وجود نداشته باشد.
  • طرح تجاری شما باید قابلیت سودآوری داشته باشد.

2. نوع شرکت را انتخاب کنید

در این مرحله شما باید نوع شرکت خود را انتخاب کنید. اغلب مهاجران، شرکت‌های مسئولیت محدود یا LCC را انتخاب می‌کنند. دلیل این امر، داشتن قوانین ساده‌تر و همچنین فرآیند ثبت سریع‌تر آن‌ها است.

3. طرح تجاری خود را بنویسید

داشتن طرح تجاری برای ثبت شرکت در انگلیس الزامی است. این طرح نشان می‌دهد که آیا ایده‌های تجاری شما در دراز مدت قابل اجرا هستند یا خیر.

4. درخواست شماره بیمه ملی

شما برای ثبت شرکت باید شماره بیمه ملی یا NIN داشته باشید. بدون این شماره نمی‌توانید در سامانه مالیاتی، مشخصات شرکت را ثبت کنید. فرآیند این کار بسیار ساده است و طی کردن آن ممکن است چند هفته طول بکشد. پس از تشکیل پرونده از طرف سازمان کار و بازنشستگی (DWP) نامه‌ای برای مصاحبه به‌منظور دریافت شماره بیمه ملی، دریافت می‌کنید. در برخی موارد، بدون مصاحبه و از طریق پست می‌توان این شماره را دریافت کرد.

5. ثبت اطلاعات شرکت

در این مرحله باید نام شرکت را انتخاب کنید. نام یک کسب و کار باید هوشمندانه و منطبق با محصولات یا خدمات آن باشد. نام پیشنهادی خود را در سامانه ثبت شرکت انگلیس بررسی کنید تا کسی قبلا آن را انتخاب نکرده باشد. علاوه بر نام شما باید موارد زیر را نیز ثبت کنید:

  • آدرس شرکت
  • انتخاب حداقل یک مدیر
  • داشتن دست کم یک سهامدار و ارائه جزییات سهام شرکت

پس از جمع‌آوری این اطلاعات باید آن‌ها را در وب‌سایت کمپانی هاوس ثبت کنید.

6. ثبت نام در سامانه مالیات

ثبت‌نام در سامانه مالیات را می‌توانید به‌صورت آنلاین انجام دهید. شما باید ظرف سه ماه پس از شروع، صورت‌های مالیاتی شرکت را ثبت کنید. شما باید لیست خریدها، فروش‌ها، هزینه تبلیغات، استخدام کارکنان و اجاره ملک را وارد کنید.

پیش از ثبت این اطلاعات باید کد URT یا کد 10 رقمی پرداخت مالیات داشته باشید. این کد چند روز پس از ثبت شرکت در وب‌سایت کمپانی هاوس به نشانی شرکت شما پست می‌شود. شما باید شماره ثبت شرکت، تاریخ شروع فعالیت شرکت و تاریخ سال مالی شرکت خود را به سازمان درآمد و گمرک اعلام کنید.

7. باز کردن حساب بانکی

برای ثبت شرکت در انگلیس به یک حساب بانکی معتبر نیاز دارید. برای باز کردن حساب بانکی در انگلیس باید مدارکی مثل پاسپورت و مدارک مربوط به شرکت و آدرس آن را ارائه دهید.

جمع‌بندی

جهت ثبت شرکت در انگلیس باید یک طرح تجاری قدرتمند داشته باشید. برای مهاجرت به انگلیس از طریق ثبت شرکت باید ایده تجاری شما مبتکرانه و دارای پتانسیل سودآوری باشد. در صورت مهاجرت به انگلیس از طریق ثبت شرکت، در آغاز یک اقامت 3 ساله دریافت خواهید کرد که امکان تمدید برای 2 سال دیگر را خواهد داشت. چنانچه قصد ثبت شرکت در کشور انگلیس را دارید، می‌توانید از کارشناسان زبده مهاجرتی ما مشاوره دریافت کنید. ما در تمامی مراحل همراه شما خواهیم بود.

getgoldenvisa

visaandmigration

great

globalcitizensolutions

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ