گلوبال اسکیل استراتژی

بازگشت به وبلاگ
گلوبال اسکیل استراتژی
ارسال شده توسط: Admin نظرات: یک نظر

گلوبال اسکیل استراتژی

گلوبال اسکیل استراتژی

کارفرمایان کانادا همیشه به دنبال جذب استعدادهای برتر برای کار در شرکت خود هستند و برای انجام این کار، یک فرآیند سریع و قابل پیش‌بینی می‌خواهند. دولت کانادا هم برای کمک به کارفرمایان در یافتن سریع‌تر این نیروهای بسیار ماهر در سطح جهان، برنامه گلوبال اسکیل استراتژی (GSS) را معرفی کرده است. زمان پردازش درخواست‌ها در این استراتژی، سریع‌تر است و از معافیت LMIA هم بهره می‌برد.

شرایط گلوبال اسکیل استراتژی

هدف استراتژی جذب مهارت‌های جهانی (GSS) در کانادا، آوردن نیروهای خارجی با مهارت بالا به این کشور در مدت دو هفته است. این برنامه بر جذب استعدادهای برتر از سراسر جهان به منظور ارتقای اقتصاد کانادا و ترویج نوآوری در این کشور تمرکز دارد. نیروهای خارجی واجد شرایط شرکت در طرح GSS باید در یکی از دو رده A یا رده B قرار بگیرند.

1. رده A

در رده A، کارفرمایان کانادایی باید یک طرح مزایای بازار کار (LMBP) ارائه کنند. این طرح باید تعهد آن‌ها را به انجام فعالیت‌های خاص و با تاثیرات مثبت بر بازار کار و اقتصاد کانادا نشان دهد. این طرح باید توسط یک سازمان مشخص مانند آژانس فرصت‌های آتلانتیک کانادا یا سازمان نوآوری، علم و توسعه اقتصادی کانادا تایید شود. افرادی مشمول مشاغل رده A هستند که یک پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرمای کانادایی داشته باشند.

2. رده B

رده B شامل مشاغلی است که توسط دولت کانادا به عنوان افراد مورد تقاضا و با مهارت بالا مورد هدف قرار می‌گیرند. دولت کانادا از طریق مسیر گلوبال اسکیل استراتژی مشاغل مورد نیاز بازار را تعیین می‌کند که معمولا شامل بخش‌های فناوری اطلاعات، مهندسی و درمان هستند.

افرادی مشمول مشاغل رده B هستند که یک پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرمای کانادایی داشته باشند. این پیشنهاد کاری باید از طریق سازمان جذب استعدادهای جهانی «GTS» تایید شود.

گلوبال اسکیل استراتژی کانادا

مدارک لازم در گلوبال اسکیل استراتژی

متقاضیان واجد شرایط باید تمام مدارک مورد نیاز را همراه با درخواست خود ارائه دهند. زیرا اگر مدارک مورد نیاز را ارسال نکنند، زمان پردازش درخواست آن‌ها بیش از دو هفته طول خواهد کشید. مدارک لازم برای شرکت در طرح گلوبال اسکیل استراتژی کانادا به شرح زیر هستند.

  • پاسپورت معتبر با حداقل 6 ماه تاریخ اعتبار
  • پر کردن فرم درخواست و ارسال آن به صورت آنلاین از بیرون کانادا
  • رزومه تحصیلی و کاری
  • معاینه پزشکی (در صورت نیاز)
  • گواهی ترخیص پلیس (در صورت نیاز)
  • ارسال نتایج بیومتریک ظرف 2 هفته پس از ارسال درخواست (در صورت نیاز)
  • اسناد و مدارک ویژه برای متقاضیانی که به LMIA نیاز دارند (در صورت نیاز)
  • پرداخت هزینه‌های پردازش و بررسی ویزا

درخواست‌های ناقص برای طرح GSS واجد شرایط پردازش دو هفته‌ای نیستند و بررسی آن‌ها بیشتر طول می‌کشد. همچنین اسناد و مدارکی که به زبان انگلیسی یا فرانسوی نیستند، باید به ترجمه معتبر و رسمی برسند. متقاضیان اصلی و اعضای خانواده آن‌ها باید برای پردازش دو هفته‌ای ویزای خود به شکل همزمان درخواست دهند.

همچنین نیازی به درخواست برای ویزا یا مجوز سفر الکترونیکی (eTA) وجود ندارد. زیرا اسناد مورد نیاز هنگام رسیدگی به درخواست مجوز کار افراد صادر می‌شود. درنهایت، توجه داشته باشید که بسیاری از دفاتر ویزای کانادا در خارج از کشور، دستورالعمل‌های خاصی دارند که متقاضیان باید از آن‌ها پیروی کنند.

پردازش دو هفته‌ای گلوبال اسکیل استراتژی

طرح گلوبال اسکیل استراتژی ممکن است به شما این امکان را بدهد که در عرض دو هفته وارد بازار کار در کانادا شوید. برای واجد شرایط بودن، باید درخواست خود را از بیرون کانادا و تحت یکی از موقعیت‌های زیر ارائه دهید.

موقعیت یک

کارفرمای شما باید از سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) یا سازمان جذب استعدادهای جهانی (GTS) (رده A یا B) برای شغل شما یک فرم ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) اخذ کند. اگر در چنین موقعیتی هستید، باید نشان دهید که پس از اتمام بررسی صلاحیت خود برای LMIA درخواست می‌دهید. در غیر این صورت، به عنوان متقاضی طرح GSS تایید نخواهید شد.

موقعیت دو

متقاضی باید یک پیشنهاد کاری از کارفرمایی داشته باشد که از فرآیند ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) معاف است. همچنین شغل شما باید در سطح مهارت A (حرفه‌ای) یا مهارت 0 (مدیریتی، اجرایی) قرار گیرد یا برای مجوز کاری مخصوص افراد کارفرما درخواست دهید.

در موارد زیر از رسیدگی به درخواست گلوبال اسکیل استراتژی شما ظرف دو هفته خودداری می‌شود.

  • درخواست شما کامل نباشد.
  • ترجمه‌های رسمی اسناد و مدارک را به زبان انگلیسی یا فرانسوی ارائه نکرده‌اید.
  • مدارک و دستورالعمل‌های دفتر صدور ویزای محلی خود را نادیده گرفته‌اید.
  • درخواست خود را به صورت کاغذی و حضوری ارسال کرده‌اید.
  • درخواست شما از داخل کشور کانادا ارائه شده است.
  • درخواست شما برای ویزای «تجربه بین‌المللی کانادا» مناسب است.

گلوبال اسکیل استراتژی برنامه

ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) چیست؟

ارزیابی تاثیر بازار کار (LMIA) سندی است که یک کارفرمای کانادایی باید قبل از استخدام یک نیروی خارجی دریافت کند. فرم LMIA مثبت نشان می‌دهد که تنها یک نیروی خارجی می‌تواند موقعیت مورد نیاز را پر کند؛ درواقع هیچ نیروی شهروند یا مقیم دائمی در کانادا برای انجام این کار وجود ندارد. یک LMIA مثبت در موارد خاص می‌تواند به عنوان نامه تایید استخدام تلقی شود.

هنگامی که فرم LMIA توسط یک کارفرما به دست آمد، نیروی خارجی مجاز به ارائه درخواست برای مجوز کار خواهد شد. یک نیروی کار برای ارائه درخواست مجوز کار خود به نامه پیشنهاد کار کارفرما، قرارداد کاری امضا شده توسط دو طرف، یک کپی از فرم LMIA و شماره LMIA نیاز دارد.

معافیت‌های LMIA در گلوبال اسکیل استراتژی

طبق قانون مهاجرت کانادا، دو دسته از افراد برای کار کوتاه‌مدت نیازی به مجوز کار یا LMIA ندارند. معافیت‌های LMIA در گلوبال اسکیل استراتژی به شرح زیر هستند.

  • نیروهای بسیار ماهر: این نیروها باید دو شرط را داشته باشند. نخست اینکه شغل آن‌ها تحت آموزش، پرورش، تجربه و مسئولیت‌ها (TEER) یا همان دسته‌های 0 یا 1 در طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا (NOC) طبقه‌بندی شود. دوم آنکه بخواهند فقط برای یکی از دوره‌های زمانی تا 15 روز متوالی در هر 6 ماه یکبار یا تا 30 روز متوالی در هر 12 ماه یکبار کار کنند.
  • محققان: این دسته از افراد هم باید دو شرط را برآورده کنند. نخست آنکه باید تحقیق خود را در یک موسسه اعطای مدرک کانادایی با بودجه عمومی یا موسسه تحقیقاتی وابسته به بودجه عمومی انجام دهند. ضمنا هر 12 ماه یکبار برای 1 دوره 120 روزه در کانادا مشغول به تحقیق باشند.

افراد فوق برای شروع به کار خود در کانادا نیازی به اخذ مجوز کار ندارند. با این حال، برای دریافت شماره بیمه اجتماعی (SIN) از سرویس مهاجرت کانادا به ویزای بازدیدکننده نیاز است. همچنین در ویزای بازدیدکننده آن‌ها باید عبارت «مجاز به کار» وجود داشته باشد. در غیر این صورت، شماره بیمه اجتماعی برای نیروی خارجی صادر نخواهد شد.

شرایط تمدید طرح گلوبال اسکیل استراتژی

افرادی که با طرح GSS در کانادا اقامت دارند، باید با پایان یافتن دوره اعتبار مجوز خود از کار دست بکشند. شرایط تمدید طرح گلوبال اسکیل استراتژی با دو گزینه، پیش روی این افراد است.

  • درخواست مجوز کار از خارج کانادا: متقاضی باید صبر کند تا بار دیگر واجد شرایط استفاده از معافیت مجوز کار کوتاه‌مدت شود.
  • درخواست مجوز کار از داخل کانادا: مدت زمان انتظار بین معافیت‌های مجوز کار، به مدت معافیت بعدی مورد استفاده توسط نیروی کار بستگی دارد.

پس از استفاده فرد متقاضی تمدید از هر یک از معافیت‌های کوتاه‌مدت، باید 6 ماه و تا زمان استفاده دوباره از معافیت 15 روزه منتظر ماند. یا 12 ماه منتظر بماند تا بتواند دوباره از معافیت 30 یا 120 روزه بهره ببرد. به عنوان مثال، اگر فرد با استفاده از معافیت مجوز کار 15 روزه وارد کانادا شده است، باید حداقل 6 ماه صبر کند تا بتواند دوباره مشمول استفاده از معافیت 15روزه شود.

هزینه طرح گلوبال اسکیل استراتژی

هزینه شرکت در طرح گلوبال اسکیل استراتژی برای مهاجرت برق‌آسا به کانادا به شرح زیر خواهد بود.

  • 10 هزار دلار کانادا برای یک خانواده دو نفره
  • کودکان 0 تا 14 ساله بدون در نظر گرفتن تعداد آن‌ها به صورت رایگان تحت پوشش طرح قرار می‌گیرند.
  • برای کسانی که دارای فرزند بالای 14 سال هستند، باید 1500 دلار کانادا به ازای هر کودک بپردازند.
  • هشت هزار دلار کانادا برای مجردها (متقاضیان انفرادی)
  • هزینه درخواست کارفرما که یک هزار دلار کانادا است و باید توسط کارفرما پرداخت شود.

مبالغ فوق را یا باید به طور کامل و قبل از شروع درخواست پرداخت کرد یا با ساختار پرداخت 2 تا 3 برابری و تا حداکثر چند ماه پرداخت شود.

چگونگی درخواست برای گلوبال اسکیل استراتژی

افراد برای درخواست و شرکت در طرح گلوبال اسکیل استراتژی باید مراحل خاصی را دنبال کنند. در مرحله اول، نیروهای با مهارت باید بدانند که آیا واجد شرایط این برنامه هستند یا خیر. شغل آن‌ها باید در طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا (NOC) با نوع مهارت 0 یا A ذکر شده باشد.

گام بعدی به دریافت یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرمای کانادایی اختصاص دارد. این پیشنهاد باید برای موقعیت شغلی نیازمند به دانش تخصصی و تحت یکی از دسته‌های NOC باشد. متقاضی با در دست داشتن پیشنهاد شغلی می‌تواند برای مجوز کار از طریق مسیر GSS درخواست دهد.

ارائه درخواست به مدارک خاصی مانند نامه پیشنهاد شغلی دقیق، مدرک صلاحیت‌های لازم و تجربه کاری مرتبط نیاز دارد. با دنبال کردن دقیق این مراحل و اطمینان از ارسال تمام مدارک مورد نیاز می‌توان با موفقیت در طرح GSS درخواست داد.

برنامه گلوبال اسکیل استراتژی

جمع‌بندی

طرح گلوبال اسکیل استراتژی کانادا نشان‌دهنده تعهد دولت این کشور به جذب استعدادهای جهانی برای تسهیل رشد اقتصادی است. اگر می‌خواهید شانس موفقیت خود را در طرح GSS افزایش دهید، به دنبال کمک حرفه‌ای از هلدینگ رسام باشید. رسام با سال‌ها تجربه موفقیت‌آمیز در اجرای این طرح می‌تواند کمک بسیار خوبی برای شما باشد.

canada

moving2canad

canada

yaxis

canada

nortonrosefulbright

canada

linkedin

canada

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ