نمونه تولید محتوای سایت فروشگاهی

تولید محتوای سایت فروشگاهی

عبارت محتوا پادشاه است برای مدت‌ها شعاری برای تأکید بر اهمیت کیفیت مناسب محتوای وب‌سایت‌ها بود. این عبارتی بود که توسط خود بیل گیتس بزرگ در سال 1996 برای تأکید بر اهمیت محتوا ابداع شد و بیش از بیست سال بعد در سال 2021 همچنان به آن تاکید می‌شود. بااین‌حال، محتوا از نظر نوع و کیفیت متفاوت است، بنابراین، تولید محتوای سایت فروشگاهی نمی‌تواند به‌عنوان یک پست وبلاگ یا کپی صفحه معمولی عمل کند.

مروری کلی بر تولید محتوا

هرچند به نظر می‌رسد تولید محتوای سایت فروشگاهی کار دشواری باشد، اما در واقع این‌طور نیست، به شرطی که فرمت درستی را دنبال کنید. اساسا، شما نمی‌توانید؛ مانند یک پست وبلاگ معمولی بنویسید، و همچنین نمی‌توانید به‌سادگی مشخصات محصول را فهرست کنید و کار را تمام شده بدانید. رویکرد درست این است که کمی از هر دو طرف را برداشته و آنها را در یک محتوای عالی ترکیب سازید.

بااین‌حال، نوشتن برای تجارت الکترونیک همچنین باید شامل ترکیبی از متن تبلیغاتی با کلمات متقاعدکننده‌ای باشد که به‌راحتی قابل‌تشخیص نباشد. اساسا، شما هم‌زمان باشعور خوانندگان خود در ارتباط هستید تا اطلاعات آن‌ها را بالا ببرید و ضمیر ناخودآگاه آنها را تحت تاثیر قرار دهید تا روی دکمه خرید کلیک کنند.

اهمیت تولید محتوای سایت فروشگاهی

قطعا، اگر از وب‌سایتی بازدید کنید و لیست ساده‌ای از محصولات بدون توضیحات یا هر محتوای دیگری را ببینید، مطمئنا جذاب به نظر نمی‌رسد. چرا فکر می‌کنید وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک مانند آمازون و علی اکسپرس همچنان با وجود توضیحات محصول، توضیحات کوتاهی دارند، درحالی‌که به‌اندازه کافی بزرگ هستند که بتوانند بدون آن به کسب‌وکار خود ادامه دهند؟ واقعیت این است که این محتواها مهم هستند و شانس تبدیل خواننده به مشتری را بالا می‌برند و همچنین از سئو برای رتبه‌بندی در نتایج جستجوی ارگانیک بهره‌مند می‌شوند.

از طرف دیگر، تولید محتوای سایت فروشگاهی چندان شبیه نوشتن پست وبلاگ یا صفحات لندینگ نیست، زیرا تمرکز بیشتری باید روی توصیف محصولات شما باشد. به‌راحتی می‌توان در تلاش برای شبیه کردن نوشته‌های تجارت الکترونیک خود به یک پست وبلاگ برای آموزش مشتریان و همچنین بهره‌مندی از سئو، گیج شد.

آنچه قبل از شروع نوشتن محتوا برای وب‌سایت‌های فروشگاهی باید بدانید

پیش از اینکه شروع به تولید محتوا برای وب‌سایت تجارت الکترونیک خود کنید، نکاتی وجود دارد که باید آن‌ها را یاد بگیرید یا به‌خاطر داشته باشید. این نکات عبارت‌اند از:

توضیحات محصول، محتوای اصلی هستند

هر کسی که وارد سایت شما می‌شود، یکی از دو هدف خرید یا یافتن اطلاعات را دارد. بنابراین، وظیفه شما برای تولید محتوای سایت فروشگاهی این است که هر دو کنجکاوی را برآورده کند، صرف‌نظر از اینکه اولویت مشتری کدام یک خواهد بود. به‌عنوان‌مثال، قراردادن تصویر یک فن به‌تنهایی کافی نیست، بلکه باید یک‌قدم فراتر بروید و در مورد ابعاد، رنگ‌های موجود، کیفیت مواد و غیره بنویسید.

این کار به شما کمک می‌کند تا مشتری را آگاه نگه دارید و همچنین محصول شما را به صورت ارگانیک در گوگل رتبه‌بندی خواهد کرد. محتوای شما باید با توضیح محصول شروع شود، حول آن بچرخد و با آن به پایان برسد.

کلمات کلیدی بسیار مهم هستند

کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین جنبه‌های سئو هستند. این کلمات به مشتریان امکان راحتی جستجوی محصولات خاص در سایت شما را می‌دهند بدون اینکه نیاز به بررسی تمام محصولات سایت باشد. همچنین زمانی که این کلمات کلیدی وارد می‌شوند، به نمایش محتوای شما در نتایج جستجوی گوگل (SERP) کمک می‌کند.

بااین‌حال، در هنگام انجام تولید محتوای سایت فروشگاهی، مطمئن شوید که کلمات کلیدی مشابه را به طور غیرضروری تکرار نمی‌کنید، زیرا این کار به جریمه‌شدن توسط گوگل می‌انجامد. ربات موتور جستجوی گوگل چنین کاری را به‌عنوان اسپم در نظر می‌گیرد.

برقراری ارتباط واضح با کاربران

بهتر است به‌جای اینکه کاربران را مجبور به خواندن کل محتوا کنید، در ابتدای متن به طور خلاصه منظور خود را بنویسید. قبل از نوشتن، مطمئن شوید که پیام خود را در دو خط اول یا حداکثر در پاراگراف اول منتقل کنید. استفاده از اصطلاحات پیچیده و jargon (اصطلاحات تخصصی) فنی کمکی نخواهد کرد و باعث دلسردی خوانندگان خواهد شد.

هیچ‌کس نمی‌خواهد در حین خواندن محتوای شما، دائما به فرهنگ لغت مراجعه کند. محتوای شما باید بسیار ساده و قابل‌فهم باشد، در غیر این صورت ممکن است مخاطب خود را از دست بدهید. بدون برقراری ارتباط صحیح و واضح، تولید محتوای سایت فروشگاهی تاثیر دلخواه را نخواهد داشت.

محتوای بصری، نوشته شما را تقویت خواهد ساخت

امروزه تولید محتوای سایت فروشگاهی به‌تنهایی دیگر کافی نیست. یک افزوده خوب به متن، استفاده از تصاویر و ویدیوهای باکیفیت بالا از محصول هستند که زوایای مختلف و نحوه استفاده از آن را نشان دهد. اگر محصول شما لباس است، نمایش‌دادن چندین استایل برای ست‌کردن آن می‌تواند راهی به جلو باشد. تحقیقات روانشناسی نشان داده‌اند که تماشای ویدیو نسبت به خواندن متن، آرامش‌بخش‌تر است و قابلیت درک را آسان می‌سازد.

از URLهای سازگار با کلمات کلیدی استفاده کنید

برای به‌دست‌آوردن بهترین نتیجه از سئو، مهم است که از یک URL متناسب با خط محصول خود استفاده کنید. خوانندگان شما باید بتوانند با فقط دیدن URL شما تشخیص دهند چه چیزی می‌فروشید. این کار درک آنها را افزایش خواهد داد و همچنین URL شما را برای موتور جستجوی گوگل به‌اندازه کافی کاربرپسند خواهد ساخت. بنابراین، با انجام این کار، از هر دو طرف برنده خواهید شد.

با صدای فعال بنویسید

نوشتن با صدای فعال یکی از بهترین ارکان تولید محتوای سایت فروشگاهی است. این به درک سریع‌تر جمله کمک می‌کند و در نتیجه خواننده را به‌راحتی درگیر متن خواهد ساخت. از طرف دیگر، استفاده از کلمات غیرفعال به کندشدن درک متن می‌انجامد. این باعث ارائه محتوای خسته‌کننده‌ای می‌شود که خواننده را خواب‌آلود می‌کند. به یاد داشته باشید لحن نوشتاری، دیدگاه خواننده را شکل می‌دهد.

مقاله خود را با عناوین مناسب بخش‌بندی کنید

همه افراد محتوایی را ترجیح می‌دهند که بتوانند آن را اسکن کنند به‌جای اینکه مجبور باشند تک‌تک پاراگراف‌ها را برای استخراج اطلاعات، بخوانند. از زیرعنوان‌هایی استفاده کنید که توصیفی باشند و همچنین چند صفت به کار ببرید که کلمات شما را جذاب‌تر سازد.

در تولید محتوای سایت فروشگاهی، عبارت «کیف‌های ما را ببینید» و «از کیف‌های شگفت‌انگیز ما دیدن کنید» می‌تواند تفاوت زیادی به وجود آورد. استفاده از عبارت دوم نه‌تنها توجه عاشقان کیف را جلب می‌کند، بلکه باعث می‌شود بیشتر به بقیه محتوا توجه کنند. زیرعنوان‌ها همچنین محتوای شما را مورد بخش‌بندی قرار می‌دهند و به کسانی که می‌خواهند به‌سرعت چیزی را بیابند، کمک می‌کنند تا به طور مستقیم به بخش موردنظر خود بروند.

چاشنی متن تبلیغاتی را اضافه کنید

تولید محتوای سایت فروشگاهی، علاوه بر اطلاع‌رسانی به مشتریان و کمک به رتبه‌بندی صفحه شما، باید باعث فروش محصول شما نیز بشود. این جایی است که اکثر استارت‌آپ‌های تجارت الکترونیک آن را از دست می‌دهند، زیرا آن‌ها به‌سادگی محتوایی را منتشر می‌کنند که فاقد لحن پنهان و توانایی متقاعدکننده یک متن تبلیغاتی است. در صورت لزوم، از خدمات نوشتن محتوای فروشگاهی مناسب برای مدیریت محتوای خود کمک بگیرید تا بتوانید تمام عناصر کلیدی را در آن لحاظ کنید.

ممکن است تنها راه واقعی برای متقاعدکردن بازدیدکنندگان به خرید، توضیحات محصول باشد. بنابراین، شما باید به آنها بگویید که چرا محصول شما بهتر از رقبا است و همچنین اطلاعات کافی برای پشتیبانی از این ادعا را در اختیارشان قرار دهید که می‌تواند منجر به فروش شود. به‌این‌ترتیب، می‌توانید مشتریان بیشتری را جذب کنید، رتبه سئوی ارگانیک خود را بهبود بخشید و درعین‌حال فروش خود را نیز افزایش دهید.

جمع‌بندی

اساسا، دنبال‌کردن این اصول در همه زمینه‌ها شما را برنده می‌کند، اگرچه ممکن است کمی طاقت‌فرسا به نظر برسد. تولید محتوای سایت فروشگاهی نیازمند صرف زمان قابل‌توجهی برای تحقیق، تفکر و در نهایت دستیابی به کیفیت کلی بالا است. اگر وقت کافی ندارید، بهتر است از یک ارائه‌دهنده خدمات نوشتن محتوای فروشگاهی کمک بگیرید تا درحالی‌که شما روی کارهای دیگر تمرکز می‌کنید، آن‌ها تمام کارها را انجام دهند.

منبع

https://iconicdigitalworld.com/content-writing-for-online-shopping-websites/

تولید محتوای سایت فروشگاهی

با همکاری با مجموعه یک مطلب مخاطبان خود را با پست‌های وبلاگ، مقالات و راهنماهای آموزنده که فروشگاه شما را به‌عنوان یک رهبر فکری در صنعتتان معرفی می‌کند، درگیر کنید. برای داشتن یک وب‌سایت فروشگاهی که به تبدیل مخاطب به مشتری می‌پردازد، اولین قدم را بردارید. امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد نیازهای تولید محتوای خود صحبت کنید و یک مشاوره رایگان دریافت نمایید.