کاربرد دستگاه یخساز پولکی در کشتارگاه

بازگشت به وبلاگ
کاربرد دستگاه یخساز پولکی در کشتارگاه
ارسال شده توسط: Admin نظرات: یک نظر

کاربرد دستگاه یخساز پولکی در کشتارگاه

به‌طورکلی دستگاه یخساز به دستگاهی گفته می‌شود که بتواند طبق استانداردهای خاصی یخ تولید کند. دستگاه‌های یخساز در انواع مختلف خود کاربردهای بی‌شماری در صنایع دارند و آنها را می‌توان در فروشگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، کارخانه‌ها، کشتارگاه‌ها و بچینگ پلانت‌ها استفاده کرد. یکی از انواع دستگاه‌های یخساز دستگاه یخساز پولکی نام دارد. این دستگاه به صورت عمده در صنایع متنوعی همچون کارخانجات فرآوری مواد غذایی، شیلات، خنک‌سازی بتن، صنعت نان و کشتارگاه‌های دام و طیور مورد استفاده قرار می‌گیرد. دستگاه یخساز پولکی با ظرفیت‌های مختلف تولید می‌شود و امکان تولید یخ در تناژ بین 350 کیلوگرم تا 100 تن را دارد. همان‌طور که گفته شد دستگاه یخساز پولکی کاربردهای مختلفی در صنایع دارد. در ادامه این مطلب به بررسی کاربرد این دستگاه در کشتارگاه‌ها می‌پردازیم.

دستگاه یخساز پولکی چیست؟

 قبل از اینکه در رابطه با کاربرد دستگاه یخساز پولکی در کشتارگاه‌ها صحبت کنیم بهتر است بدانیم دستگاه یخساز پولکی چیست. یخساز پولکی در واقع یکی از انواع دستگاه‌های یخساز بوده که یخ را به شکل پولکی و مسطح تولید می‌کند. به جرات می‌توان گفت که یخساز پولکی یکی از پیچیده‌ترین انواع دستگاه‌های یخساز به شمار می‌رود. چرا که برای تولید یخ مسطح و پولکی قطعات و عملکرد خاصی مورد نیاز است.

دستگاه یخساز پولکی چیست؟

کاربرد دستگاه یخساز پولکی در کشتارگاه

یکی از مهمترین کاربردهای یخساز پولکی در کشتارگاه‌های طیور و پرنده است‌. در این کشتارگاه‌ها پس از ذبح کردن انواع طیور مانند بوقلمون، مرغ، بلدرچین، شترمرغ و غیره نوبت به بسته‌بندی این محصول می‌رسد. فاصله بین ذبح کردن و بسته‌بندی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. چرا که در این بازه زمانی این امکان وجود دارد که شرایط مناسب برای فاسد شدن گوشت طیور فراهم شود.

متأسفانه گوشت مرغ و پرنده درست بلافاصله پس از ذبح کردن دچار واکنش شیمیایی می‌شود و شروع به تولید نوعی سم به نام بوتولیسم می‌کند. این سم درصورت ورود به دستگاه گوارش پس از چند روز باعث مرگ می‌شود. بهترین راه‌حل برای جلوگیری از این مشکل و فاسد شدن گوشت این است که محصول موردنظر در داخل یخساز پولکی قرار بگیرد. یخساز پولکی دمای خنک استاندارد و مناسب را برای گوشت طیور فراهم می‌کند تا رسیدن به زمان بسته‌بندی، هیچ خطری آن را تهدید نکند.

یخساز پولکی در کشتارگاه‌های دام نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد‌. در این کشتارگاه‌ها گوشت تازه پس از ذبح شدن به جهت شسته‌شدن خونابه و پاکسازی در کمپرسور اسکرو قرار می‌گیرد. بنابراین می‌بایست برای جلوگیری از فساد و خراب شدن این گوشت از یخ استفاده نمود. در این حالت یخ پولکی بهترین گزینه به نظر می‌رسد.

کاربرد دستگاه یخساز پولکی

مزایای دستگاه یخساز پولکی

  • تولید یخ خشک بهداشتی و تمیز در اشکال زیبا با امکان جداسازی آسان
  • تبدیل سریع مایع به جامد با دمای کمتر از 8- درجه
  • افزایش سطح تماس مواد با یخ که باعث تاثیر‌گذاری بهتر می‌شود.
  • نداشتن لبه‌های تیز و برنده و عدم آسیب رساندن به اجسام در تماس با آن
  • پرتابل بودن دستگاه‌های یخساز پولکی و امکان استفاده از آنها در هر مکان

جمع‌بندی

از آن‌جایی‌که گوشت فاسد می‌تواند به سلامت انسان آسیب جدی وارد کند و ضررهای جبران‌ناپذیری را به جامعه وارد نماید. کاربرد دستگاه یخساز پولکی در کشتارگاه‌ها از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. این دستگاه‌های یخساز پولکی با ایجاد سرمای مناسب از فاسد شدن گوشت در بازه زمانی بین کشتار و بسته‌بندی جلوگیری می‌کنند و با اینکار درنهایت محصولی بهداشتی و سالم به جامعه تحویل داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ