بلیط قطار رجا

بازگشت به وبلاگ
بلیط قطار رجا
ارسال شده توسط: Admin نظرات: یک نظر

بلیط قطار رجا

سفر کردن در مسیرهای طولانی با قطار نه‌تنها راحت و اقتصادی است، بلکه حس بی‌نظیر سفر در ایمن‌ترین شکل خود را به مسافر منتقل می‌کند. یکی از شرکت‌های ریلی معروف ایران، شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا نام دارد که تنوع بسیار زیادی در نوع قطارها برای مسافرین ایجاد کرده است. شما در حین خرید حضوری و اینترنتی بلیط قطار رجا با گزینه‌های بسیار متنوعی با قیمت‌های مختلف مواجه می‌شوید و حق انتخاب از میان آنها دارید. اگر هم به دنبال امنیت، قیمت مناسب و سرعت هستید، خرید اینترنتی بلیط قطار را حتما امتحان کنید. در ادامه این مطلب با امکانات و انواع قطارهای رجا، نحوه خرید و قیمت بلیط و قوانین استرداد بلیط رجا آشنا خواهید شد.

درباره قطار رجا

در اول آبان ماه 1375 بود که شرکت قطارهای مسافری رجا تاسیس شد. با توجه به پیشنهاد وزارت راه‌وترابری، و به‌منظور اجرای سیاست‌های برنامه دوم توسعه، بنا شد که فعالیت‌های مسافری از راه‌آهن جمهوری‌اسلامی‌ایران خارج و به شرکت مسافربری رجا واگذار شود. امکان خرید بلیط قطار رجا به صورت بلیط رفت و برگشت و تک سفره وجود دارد.

خدمات مختلفی از طرف این شرکت حمل‌ونقل ریلی از جمله خدمات حمل خودرو و خدمات گردشگری برای راحتی مسافرین ارائه می‌شوند. با خرید اینترنتی بلیط رجا، علاوه‌بر کاهش مراجعات حضوری به نمایندگی‌های فروش بلیط قطار، فرآیند خرید هم با سرعت بیشتری انجام می‌شود. ضمن اینکه شما می‌توانید با انتخاب تاریخ سفر و مقایسه انواع قطارهای رجا و قیمت بلیط‌ها، بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب کنید.

امکانات قطار رجا

قطارهای رجا از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و هر کدام از آنها امکانات مختلفی برای مسافرین فراهم می‌کنند. به‌عنوان‌مثال، در واگن‌های 4 تخته قطارهای رجا امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، سیستم صوتی و تصویری، شیشه‌های دوجداره، سیستم تهویه، چراغ مطالعه، پریز برق 220 ولت، صندلی تخت‌شو با ملحفه‌های یکبار مصرف، میزهای تاشو برای صرف غذا، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، وعده غذایی با توجه به ساعت سفر و میان‌وعده موجود هستند.

در برخی از قطارهای رجا مثل قطارهای سیمرغ و قطار سبز، امکاناتی از قبیل کتابخانه، رستوران، کافی‌شاپ و پلی‌استیشن با هزینه اضافه نیز دیده می‌شوند. شما می‌توانید قبل از خرید بلیط قطار رجا، ابتدا امکانات قطارهای مختلف این شرکت را بررسی و سپس اقدام به خرید کنید.

مزایای خرید بلیط قطار شرکت رجا

خرید بلیط قطار از شرکت ریلی رجا با مزایای زیادی همراه است. این مزایا به شرح زیر هستند:

  • امکان انتخاب بلیط تک‌نفره، کوپه دربست و رفت‌وبرگشت با قیمت مناسب
  • امکان انتخاب از میان بلیط‌های 2 ستاره تا 5 ستاره
  • امکان انتخاب بلیط برای قطارهای 4 تخته، 6 تخته و اتوبوسی
  • امکان خرید بلیط قطار رجا از نوع گردشگری و بهره بردن از سفر به همراه هتل در مقصد
  • امکان بهره بردن از آف‌ها و خدمات ویژه
  • امکان استرداد بلیط تا آخرین لحظه و بازگشت وجه
  • انتخاب بلیط از میان طیف گسترده‌ای از قیمت‌های مختلف
  • برخورداری از امکانات ویژه و مجلل با خرید بلیط قطار 5 ستاره رجا

انواع قطارهای شرکت رجا

با توجه به هدف مسافران از سفر و نیاز آنها، شرکت ریلی رجا قطارهای خود را با تنوع بالایی طراحی کرده است. قطارهای این شرکت در انواع قطارهای 6 تخته، قطارهای سالنی، قطارهای 4 تخته، قطارهای بین‌المللی، قطارهای گردشگری، قطارهای حومه‌ای و قطارهای 5 ستاره زندگی طراحی شده‌اند. بلیط قطار رجا در مدل 4 تخته این شرکت ریلی شامل واگن‌های سپهر، توس، سریر، سیمرغ نوین، سیمرغ، سبز، غزال، الوند، البرز، شهاب، خلیج فارس و امید است. این قطار‌ها به‌صورت چهار نفره و دارای دو تخت در بالا و دو تخت در پایین هستند.

قطارهای 4 تخته رجا در کلاس‌ قطارهای 3 ستاره، قطارهای 4 ستاره و قطارهای 5 ستاره دسته‌بندی می‌شوند. هر کدام از این قطارها امکانات و خدمات مختلفی را به مسافران ارائه می‌دهند. قطارهای 6 تخته شرکت رجا هم در دو کلاس 3 ستاره و 2 ستاره دسته‌بندی می‌شوند. قطارهای زاگرس، نسیم و شمیم در کلاس 2 ستاره و قطارهای پارسی و میلاد در کلاس 3 ستاره رجا جای می‌گیرند.

قطار 5 ستاره زندگی شرکت ریلی رجا، اولین قطار 5 ستاره ایران است که در سال 1394 شروع به فعالیت کرد. شما می‌توانید بلیط قطار رجا را از میان طیف گسترده‌ای از قطارها و امکانات آنها انتخاب کنید و سفر راحت و لذت‌بخشی را برای خود و عزیزانتان به ارمغان بیاورید.

انواع قطارهای شرکت رجا

نحوه خرید بلیط قطار رجا

برای خرید بلیط قطار شرکت رجا روش‌های مختلفی وجود دارد؛ در ادامه به بررسی این روش‌ها می‌پردازیم:

 خرید تلفنی بلیط رجا

یکی از روش‌های خرید بلیط قطارهای مسافربری رجا، به‌صورت تلفنی است. شما می‌توانید با یکی از مراکز فروش بلیط تماس بگیرید و نسبت به خرید بلیط خود اقدام کنید. البته این روش محدودیت‌های خاص خودش را دارد؛ چرا که شما تنها از میان گزینه‌هایی که اپراتور تلفن در اختیار شما قرار می‌دهد، حق انتخاب دارید. ضمن اینکه امکان مقایسه قیمت‌ها و انواع قطارهای مختلف با هم از این روش برای شما وجود ندارد.

خرید حضوری بلیط رجا

یکی دیگر از روش های خرید بلیط قطار رجا مراجعه حضوری به مراکز و نمایندگی‌های فروش بلیط است. به این ترتیب که شما به یکی از نمایندگی‌ها و مراکز موجود در شهر خود مراجعه می‌کنید و برای خرید بلیط اقدام می‌فرمایید. در این روش هم شما تنها می‌توانید از میان گزینه‌هایی که در مرکز به شما پیشنهاد می‌شوند، انتخاب کنید. البته این روش هم محدودیت‌های روش تلفنی را دارد و ممکن است بسیاری از گزینه‌ها و امکانات خرید از این طریق برای شما فراهم نباشند.

خرید اینترنتی بلیط رجا

آیا برای خرید بلیط قطار به دنبال سرعت، راحتی و امنیت هستید؟ آیا می‌خواهید از میان گزینه‌های مختلفی که در اختیار شما قرار داده می‌شوند، متناسب‌ترین و بهترین گزینه را انتخاب کنید؟ پس باید به سراغ روش اینترنتی خرید بلیط قطار رجا بروید. از مزایای خرید اینترنتی بلیط رجا این است که شما با وارد کردن تاریخ سفر و برخی اطلاعات شخصی، می‌توانید از میان انواع مختلف قطارها، یک مورد که برای شما مناسب‌تر است را انتخاب کنید. ضمن اینکه شما می‌توانید قیمت‌های مختلف بلیط‌ها را با هم مقایسه کنید.

در این روش، امکان دسته‌بندی بلیط ها به صورت ارزان‌ترین و گران‌ترین برای شما فراهم شده است. از طرفی هم با خرید بلیط قطار رجا به صورت اینترنتی، این امکان برای شما فراهم می‌شود که امکانات قطار مورد نظر خود را هم بررسی کنید. به‌طور‌کلی، خرید اینترنتی بلیط قطار شرکت رجا یکی از بهترین روش‌های تهیه بلیط به شمار می‌رود.

قیمت بلیط قطار رجا

قیمت بلیط قطار رجا با توجه به نوع قطار، مسافت سفر، مبدا و مقصد سفر و تاریخ سفر متغیر است. برای اطلاع از قیمت دقیق بلیط قطار موردنظر خود می‌توانید از طریق سایت‌های فروش بلیط اقدام کنید. پس از ورود به صفحه خرید اینترنتی بلیط قطار، تعیین تاریخ حرکت و جستجوی مبدا و مقصد، قیمت بلیط قطار را با توجه به نوع کوپه و درجه قطار مشاهده خواهید کرد.

اگر قصد دارید کوپه دربست قطار رجا را رزرو کنید، باید برای هر نفر هزینه اضافه پرداخت کنید. به‌طور‌مثال، اگر کوپه 4 نفره قطار را رجا رزرو کرده‌اید، اما دو نفر هستید، باید هزینه تخت‌های خالی را هم به صورت تمام‌بها پرداخت کنید.

نحوه استرداد بلیط قطار رجا

اگر به هر دلیلی پس از خرید بلیط قطار رجا از سفر صرف‌نظر کردید، می‌توانید به راحتی بلیط خود را مسترد و هزینه آن را دریافت کنید. قوانین استرداد بلیط قطار شرکت رجا به شرح زیر هستند:

  • در صورتی که یک ساعت پس از صدور بلیط قطار قصد استرداد آن را داشته باشید، با مراجعه به آژانس صادرکننده یا سایت فروش اینترنتی بلیط، می‌توانید 100 درصد بهای بلیط را دریافت کنید.
  • تا ساعت 12 ظهر روز قبل از حرکت، با استرداد بلیط، شما 90 درصد از کل بهای بلیط را دریافت می‌کنید‌.
  • تا سه ساعت مانده به زمان حرکت قطار، شما 70 درصد کل بهای بلیط را دریافت می‌کنید.
  • تا ساعت حرکت قطار، با کنسل کردن بلیط، 50 درصد بهای کل بلیط را دریافت خواهید کرد.

به یاد داشته باشید که همراه داشتن کارت شناسایی معتبر به هنگام مسترد کردن بلیط، الزامی است. اگر به‌صورت اینترنتی قصد کنسل کردن را داشته باشید، ابتدا باید به سایتی که خرید خود را از آن انجام داده‌اید، مراجعه کنید. سپس با وارد کردن اطلاعات هویتی، اقدام به کنسل کردن بلیط قطار رجا فرمایید. پس از کنسل کردن بلیط، حداکثر تا 72 ساعت، مبلغ استرداد باید به حساب شما واریز شود.

نحوه استرداد بلیط قطار رجا

جمع‌بندی

یکی از دلپذیرترین روش‌های سفر، مسافرت از طریق خطوط ریلی است. شما ضمن لذت بردن از زیبایی‌های طبیعت مسیر، می‌توانید با خیال آسوده استراحت کنید و خستگی سفر را از تن خودتان خارج کنید. شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا، با فراهم آوردن طیف گسترده‌ای از انواع قطارها با امکانات و خدمات مختلف، سفر دلپذیری را برای شما رقم می‌زند. شما می‌توانید بلیط قطار رجا را به‌صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی خریداری کنید. در ‌صورت صرف‌نظر نمودن از سفر نیز می‌توانید بلیط قطار را کنسل و وجه کامل بلیط یا درصدی از آن را دریافت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ