مکان های دیدنی بلژیک

بازگشت به وبلاگ
ارسال شده توسط: Admin نظرات: یک نظر

مکان های دیدنی بلژیک

کشور بلژیک مملو از مکان‌ها و جاذبه‌های فوق‌العاده است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کنند. کوچکی و سیستم حمل‌ونقل عالی بلژیک و نزدیکی شهرهای بزرگ آن به هم، به معنی برنامه‌ریزی آسان برای بازدید و سفرهای کوتاه در این کشور می‌باشد. بلژیک ممکن است یک کشور کوچک در اروپای غربی محسوب شود، اما تاریخ زیادی را در مرزهای خود دارد. این کشور محل وقوع رخدادهای بزرگی نظیر عزیمت شوالیه‌ها به جنگ‌های صلیبی، گرفتار شدن ناپلئون در نبرد واترلو و تأثیرات مخرب جنگ جهانی اول و دوم است. اگر خواهان یک ماجراجویی بزرگ و گردشگری در قلب اروپا هستید، پس راهنمای مکان های دیدنی بلژیک مخصوص شما است.

1. تالار شهر لوون

تالار شهر لوون بیشتر شبیه به یک کلیسای جامع به نظر می‌رسد تا مقر حکومتی. این امر شاید به دلیل 236 مجسمه و نقاشی‌های مذهبی باشد که فضای داخلی و بیرونی آن را تزئین کرده‌اند. این مجسمه‌ها در سه طبقه تالار قرار دارند و هر طبقه نشان‌دهنده افراد مختلفی است که برای میراث و تاریخ شهر مهم بوده‌اند. این تالار شهر در اواسط قرن پانزدهم و به سبک گوتیک ساخته شد. تالار مرکزی لوون در میدان اصلی شهر و روبه‌روی کلیسای معروف سنت پیتر قرار دارد.

تالار شهر لوون

2. برج مون بلفری

مون یک شهر قرون وسطایی است که امروزه به عنوان مرکز استان ‌هاینو شناخته می‌شود. ناقوس برج مون بلفری تنها نشانه سبک معماری افسانه‌ای باروک در بلژیک به شمار می‌رود. این ناقوس در بلندترین نقطه برج مون بلفری قرار دارد و خود برج در میدان یک قلعه قدیمی بنا شده است. بقایای این قلعه را هنوز هم می‌توان در اطراف برج دید. در بالای این برج ناقوس ۸۷ متری، ۴۹ ناقوس خودنمایی می‌کنند که بزرگ‌ترین آن‌ها پنج تن وزن دارد. برج مون بلفری یکی از مهم‌ترین مکان های دیدنی بلژیک به شمار می‌رود.

سبک معماری افسانه‌ای باروک در بلژیک

3. قلعه بویلون

قلعه بویلون بر روی تپه‌ای مشرف به شهر بویلون قرار دارد. اعتقاد بر این است که قدمت آن به دوره رومیان باستان باز می‌گردد. البته نام آن برای اولین بار در اواخر قرن دهم میلادی به میان آمد. یکی از صاحبان اولیه این قلعه، برای تأمین هزینه مشارکت خود در اولین جنگ صلیبی، آن را فروخت. این قلعه دارای سه پل متحرک، سیاه‌چال و یک اتاق شکنجه است که بازدیدکنندگان هنگام ورود به قلعه آن‌ها را خواهند دید. این قلعه دفاعی غیرقابل نفوذ، یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری بلژیک محسوب می‌شود. طراحی سیستم چندلایه دفاعی این قلعه به‌گونه‌ای بوده است که در برابر خیل عظیم مهاجمان و تجاوزگران تاریخی دوام بیاورد.

قلعه بویلون

4. گروت مارکت میچلن

گروت مارکت، یک میدان بسیار بزرگ و قلب شهر میچلن بلژیک است. در یک انتهای این میدان سنگفرش عابر پیاده، کلیسای جامع سنت رومبولد و بزرگ‌ترین کلیسای شهر قرار دارد. در حالی‌که تالار مرکزی شهر انتهای دیگر میدان را اشغال کرده است. رستوران‌ها و مغازه‌ها نیز که زمانی خانه‌های شخصی بودند، دو طرف دیگر گروت مارکت را کامل می‌کنند. سال 2004 و زمانی که شهرداری در حال ساخت یک پارکینگ زیرزمینی در این میدان بود، بقایای یک جاده قرن سیزدهمی را کشف کرد. امروزه میدان گروت مارکت میچلن و بازار بزرگ صبح‌های شنبه آن، از مکان های دیدنی بلژیک به شمار می‌روند.

گروت مارکت

5. آنتورپ مرکزی

آنتورپ مرکزی درواقع ایستگاه اصلی قطار استان فلاندر بلژیک است. ساختمان سنگی این ایستگاه عریض و طویل که در سال 1905 افتتاح شد، نمای بسیار با شکوهی را به مسافران ارائه می‌دهد. بالای این ساختمان، گنبدی عظیم و بسیار زیبا به ارتفاع 44 متر قرار دارد. ساختمان این ایستگاه را به‌ جرات می‌توان بهترین نمونه معماری راه‌آهن در سراسر اروپا و حتی جهان به حساب آورد. قطارهای پرسرعت این ایستگاه پر رفت و آمد در 14 خط و چهار سطح از لابه‌لای یکدیگر حرکت می‌کنند و منظره‌ای حیرت‌انگیز را به وجود می‌آورند. کسی که از این ایستگاه بازدید نکند، یکی از اصلی‌ترین مکان های دیدنی بلژیک را از دست داده است.

آنتورپ مرکزی

6. کلیسای جامع تورنا

مسیحیت کاتولیک از قرن ششم در شهر تورنا اولین و مهم‌ترین دین بوده است. البته ساخت کلیسای جامع نوتردام دو تورنا (به معنای بانوی ما) تازه در قرن دوازدهم آغاز شد. این بنای حیرت‌انگیز توانسته است سه سبک معماری رومانسک، انتقالی و گوتیک را یکجا در خود جمع کند. این کلیسای جامع دارای پنج برج ناقوس با سقف‌هایی است که ارتفاع آن‌ها به 47 متر هم می‌رسد. نقاشی هنرمند بزرگ فلاندری یعنی پیتر پل روبنس به‌نام «مسئله ارواح در برزخ» نیز روی دیوار عبادتگاه این کلیسا قرار دارد. کلیسای جامع تورنا پس از آسیب جدی در گردباد سال 1999 چندین بار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

کلیسای جامع

7. قلعه گراونستین

با یک نگاه به قلعه قرن دوازدهمی گراونستین، تقریباً می‌توان شوالیه‌هایی با زره‌های درخشان سوار بر اسب‌های سفید و در حال خروج از دروازه‌های آن را تصور کرد. این تصور چندان هم تخیلی نیست. زیرا قلعه گراونستین بر اساس مشاهدات شوالیه‌ها در دومین جنگ صلیبی قرون وسطی طراحی گردید. این قلعه در طول قرن‌های متمادی به عنوان زندان و کارخانه ساخت اسلحه استفاده می‌شد و خانه‌هایی نیز در حیاط آن دیده می‌شود. قلعه گراونستین شهر خنت بارها تا مرز تخریب شدن پیش رفت، اما هر بار نجات یافت و دوباره بازسازی شد. این زندان مخوف اکنون یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری و مکان های دیدنی بلژیک محسوب می‌شود. در داخل این قلعه موزه‌ای از ابزارهای شکنجه وجود دارد که در طول اعصار مختلف استفاده شده‌اند.

قلعه قرن دوازدهمی گراونستین

8. ناقوس بروژ

بازدیدکنندگان خواهان صعود و بالا رفتن از ناقوس بروژ باید وضعیت بدنی خوبی داشته‌باشند، زیرا 366 پله شیب‌دار و بسیار باریک دارد. اما کسانی که رنج صعود از این نماد مهم شهر بروژ را به جان بخرند، با دیدن مناظری عالی پاداش خواهند گرفت. قدمت این برج ناقوس قرون وسطایی به سال 1240 میلادی برمی‌گردد که در زمان ساخت، یکی از بازیگران اصلی صنعت پارچه بروژ بود. ناقوس بروژ، 40 سال بعد و پس از تخریب در آتش، بازسازی گردید. این برج کهن در قرن‌های بعدی نیز طعمه آتش‌سوزی‌های بزرگی شد، اما زنگ‌های نوستالژیک آن هنوز هم به صدا درمی‌آیند.

ناقوس بروژ

9. تالار مرکزی بروکس

بازدید از تالار مرکزی بروکس برای بازدیدکنندگان مکان های دیدنی بلژیک ضروری خواهد بود. در واقع، این میدان مرکزی نقطه عطف اصلی شهر بروکسل و بلکه تمام بلژیک می‌باشد. این تالار نه‌چندان بزرگ در وسط میدان اصلی شهر با سالن‌ها و ساختمان‌های اصناف مختلف احاطه‌شده است. این ساختمان‌های قدیمی کناره‌های تالار مرکزی بروکس، جلوه بسیار خاصی به آن بخشیده‌اند. قدمت خود میدان بزرگ و اصلی به قرن یازدهم میلادی برمی‌گردد که بازارهای بزرگ در آن دایر می‌شد. امروزه و هر دو سال یک بار در ماه اوت، یک نمایشگاه فرش گل عظیم برای چند روز در میدان مرکزی برپا می‌شود. میلیون‌ها بگونیا رنگارنگ با طرح‌هایی بسیار زیبا، بخش بزرگی از این میدان تاریخی را می‌پوشانند.

تالار مرکزی بروکس

10. کانال‌های بروژ

بروژ به دلیل کانال‌هایش اغلب ونیز شمال اروپا نیز نامیده می‌شود. در قرون وسطی، رودخانه «ری» به شبکه‌ای از کانال‌ها تبدیل شده بود که تاجران را قادر می‌ساخت محصولات خود را به سالن‌های بزرگ بازار بروژ بیاورند. امروزه قایق‌سواری در این کانال‌های معروف، راهی عالی برای دیدن برخی از زیباترین مکان های دیدنی بلژیک محسوب می‌شود. چراکه کانال‌های بروژ با ساختمان‌هایی تاریخی و زیبا احاطه شده‌اند که لذت قایق‌سواری در دل شهر بروژ را دوچندان خواهند کرد.

کانال‌های بروژ

11. جلوه‌های جنگ در فلاندر

تاریخ نظامی بلژیک نه‌تنها به خاطر دخالت در جنگ‌های جهانی بلکه به دلیل کشورگشایی‌های ناپلئون، بسیار غنی است. این کشورگشایی‌های ناپلئون با نبرد معروف واترلو در ژوئن 1815 به پایان رسید، زمانی که دوک ولینگتون، امپراتور ناپلئون اول را شکست داد. امروزه مجموعه‌ای از جاذبه‌های تاریخی را خواهید دید که به یاد نبرد حماسی در شهر واترلو هستند. آنها شامل تورهای میدان جنگ، آخرین مقر ناپلئون، موزه ولینگتون و اجرای نمایش نبرد واترلو در ماه ژوئن هر سال است. تپه شیر نبرد واترلو هم یکی دیگر از جاذبه‌ها می‌باشد که بالای آن یک شیر چدنی مشرف به میدان جنگ قرار دارد.

در پای تپه شیر یک نقاشی دایره‌ای وسیع به نام پانورامای نبرد وجود دارد. در همان نزدیکی، موزه یادبود واترلو را خواهید دید که اهمیت تاریخی این نبرد را نشان می‌دهد. البته، میدان‌های فلاندر در مرز فرانسه و بلژیک و اطراف شهر ایپر نیز یادآور جنگ جهانی اول هستند. بناهای تاریخی، مکان‌ها و گورستان‌های متعددی در این منطقه وجود دارند که برای بازدید عموم آزاد هستند. یادگار یکی از معروف‌ترین نبردهای جنگ جهانی دوم یعنی نبرد بولج نیز در منطقه جنگلی آردن و در نزدیک باستون قرار دارد.

جنگ در فلاندر

12. پارک آبی آکوالیبی

بهترین راه رفع خستگی بعد از گشت‌وگذار فراوان در بلژیک، شیرجه زدن در پارک آبی سرپوشیده آکوالیبی است. این پارک آبی یکی از مکان های دیدنی بلژیک به‌ویژه در ماه‌های گرم تابستان می‌باشد. بعد از خستگی دیدن مناظر فرهنگی، گذراندن یک عصر دل‌انگیز در پارک آبی آکوالیبی مملو از هیجان و نشاط خواهد بود. موافق هستید؟

پارک آبی سرپوشیده آکوالیبی

جمع‌بندی

بلژیک غنی‌ترین فرهنگ‌های تاریخ کل اروپای غربی را در خود جای داده است. قلعه‌های زیبای این کشور در سراسر جهان زبانزد هستند و بازدید از آن‌ها چیزهای زیادی را به شما یاد خواهد داد. این کشور کوچک از آب‌وهوای بسیار خوبی برخوردار است و بازدید از آن در تمام فصول سال تجربه‌ای خاطره‌انگیز خواهدبود. در عین‌ حال مکان های دیدنی بلژیک بسیار بیشتر از مواردی هستند که در این فهرست گنجانده شدند.

touropia

expatica

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ