پیش بینی قیمت ارز دیجیتال سولانا در سال جاری

بازگشت به وبلاگ
ارسال شده توسط: Admin نظرات: یک نظر

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال سولانا در سال جاری

در روزهای اخیر، ارز دیجیتال سولانا رشد چشمگیری را شاهد بوده است. به‌طوری‌که در روز سه‌شنبه مصادف با هفتم سپتامبر به بالاترین صعود خود دست پیدا کرد. در این میان، حتی سرسخت‌ترین تحلیل گران مجبور به افزایش (Price Target) یا همان قیمت هدف شده‌اند. منظور از قیمت هدف همان قیمتی است که تحلیلگران و معامله گران با توجه به سوابق ارز پیش‌بینی می‌کنند و انتظار دارند که در آینده، ارز موردنظر به این قیمت برسد. در رابطه با سولانا، تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که قیمت آن می‌تواند تا 900 دلار هم برسد. در ادامه این مبحث به بررسی قیمت ارز دیجیتال سولانا و پیش‌بینی‌های موجود در رابطه با این رمز ارز پرداخته خواهد شد.

ارز دیجیتال سولانا چیست؟

سولانا درواقع یک پروژه با منبع باز است که یک بلاکچین جدید با عملکرد بالا و بدون مجوز را اجرا می‌کند و توسط بنیاد سولانا مستقر در ژنو نگهداری می‌گردد. نماد سولانا به‌صورت (SOL) نمایش داده می‌شود.
ارز دیجیتال سولانا ابتدا توانست دوج کوین را پشت سر بگذارد و پس از چهار روز از پایین آمدن ارزش دوج کوین (Dogecoin)، سولانا در رتبه ششم قرار گرفت تا تبدیل به یکی از باارزش‌ترین ارزهای رمزنگاری‌شده در بازار ارزهای دیجیتالی شود. قربانی این تغییر رتبه، ارز (XRP) بود که خود در چند روز اخیر عالی عمل کرده بود.
تحلیلگر کریپتو (Crypto) به بیش از 74 هزار دنبال کننده خود در توییتر گفته بود که قیمت ارز دیجیتال سولانا رسماً پارابولیک یا سهمی‌وار شده است. از اصطلاح پارابولیک زمانی استفاده می‌کنند که قیمت یک ارز به‌صورت انفجاری افزایش پیدا کند و در نمودار قیمت، به‌صورت یک منحنی با شیب زیاد نشان داده شود.
طبق آمارهای رسیده از (TradingView)، در مبادله ارزهای دیجیتال (FTX)، قیمت (SOL) در ساعت 06:38 به‌وقت (UTC) و در تاریخ هفتم سپتامبر 2021 توانست به بالاترین سطح روزانه و حتی به بالاترین سطح تاریخ ارزهای دیجیتال یعنی 194.56 دلار برسد. در زمان نگارش این مطلب یعنی هفتم سپتامبر ساعت 07:50، سولانا با قیمت 188.20 معامله شد. بدین معنی که قیمت ارز دیجیتال سولانا در 24 ساعت گذشته حدود 28.68 دلار افزایش‌یافته است.

ارز دیجیتال سولانا چیست؟
مزایای ارز دیجیتال سولانا چیست؟

ارز دیجیتال سولانا چندین مزیت و برتری دارد که در ادامه معرفی‌شده‌اند:
– اولین برتری سولانا این است که این ارز سریع‌ترین بلاکچین را در جهان دارد و می‌تواند بین 50000 تا 65000 تراکنش را در ثانیه انجام دهد. به همین جهت توجه سرمایه‌گذاران نهادی را به خود جلب کرده است.
– از دیگر برتری‌های ارز دیجیتال سولانا می‌توان به برخورداری از پشتیبانی کامل توسط مدیر اجرایی (FTX) و (Alameda Research)، آقای سم بنکمن فراید (Sam Bankman-Fried) معروف به (SBF) اشاره کرد.
– برتری دیگر ارز دیجیتال سولانا را می‌توان در برخورداری از اکوسیستم پررونق با پروژه‌های داغ مانند (Raydium) و (Saber) جستجو کرد.

مقایسه ارز (ETH) با (SOL) ازنظر ارزش بازار

با مقایسه ارز دیجیتال سولانا با اتریوم به این نتیجه می‌رسیم که ارزش بازار سولانا در آینده نه‌چندان دور فوق‌العاده خواهد شد.
ارزش بازار (ETH) در حال حاضر حدود 450 میلیارد دلار است. درحالی‌که ارزش بازار (SOL) حدود 54.2 میلیارد دلار می‌باشد. یعنی ارزش بازار اتریوم تقریباً 8.3 برابر ارزش بازار سولانا است. همان‌طور که در بالا گفته شد، قیمت ارز دیجیتال سولانا در بعدازظهر هفتم سپتامبر به 188.20 دلار رسیده بود. بنابراین اگر در دو سال آینده قیمت (SOL) به 8.3 برابر قیمت امروز برسد، این مبلغ حدود 1560 دلار خواهد شد.
در این مرحله شایان‌ذکر است که ارز دیجیتال سولانا در ابتدای سال 2021 به میزان 1.51 دلار معامله می‌شد. این بدان معناست که ارزش (SOL) به میزان 125 برابر نسبت به اوایل سال 2021 افزایش‌یافته است. به‌عبارت‌دیگر، بازده سرمایه‌گذاری سولانا (در برابر دلار) در دوره سال جاری حدود 12،363 درصد برآورد شده که این رقم به طرز شگفت‌انگیزی برای سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال سولانا امیدوارکننده است.

مقایسه ارز (ETH) با (SOL) ازنظر ارزش بازار

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال سولانا

بلانتز (Bluntz)، تحلیلگر معروف ارزهای رمزنگاری‌شده به بیش از 162 هزار دنبال کننده خود در توییتر خبر داد که اگر رشد صعودی ارز دیجیتال سولانا همین‌طور ادامه پیدا کند، در پایان سال جاری قیمت (SOL) به بالاترین سطح خود یعنی 900 دلار خواهد رسید. به‌عبارت‌دیگر، اتفاقی شبیه به آنچه برای بایننس کوین (Binance Coin) رخ داد در حال رخ دادن برای سولانا است.
بلانتز همچنین به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در حوزه ارز دیجیتال توصیه کرد که در بین مجموعه‌های رمزنگاری‌شده به دنبال شرکت‌های میکرو کپ (شرکت‌های با ارزش بازار پایین) باشند. چراکه این مورد بخشی از اکوسیستم سولانا است. همین شرکت‌های میکرو کپ، با افزایش قیمت ارز دیجیتال سولانا تا پایان سال جاری، ارزش بازار بالاتری نیز پیدا خواهند کرد و این امر برای سرمایه‌گذاران بسیار پرسود خواهد بود.
بااین‌حال پیش‌بینی 900 دلار برای سولانا نسبت به قیمت فعلی که تنها 188 دلار است می‌تواند کمی غیرقابل‌باور به نظر برسد. چراکه قیمت ارز دیجیتال سولانا باید به 4.8 برابر قیمت امروز نزدیک شود که این امر برای سولانا به نظر چالشی سخت ولی انجام‌پذیر خواهد بود.
همان‌طور که در ابتدای این مطلب ذکر شد، برخی تحلیلگران رمزارزها مجبور به تغییر و افزایش پرایس تارگت خود در رابطه با سولانا شدند. یکی از این تحلیلگران (The Crypto Dog) نام دارد که در ماه می امسال پیش‌بینی کرده بود قیمت ارز دیجیتال سولانا قبل از پایان سال به 200 دلار خواهد رسید. با وجود اینکه پیش‌بینی این تحلیلگر نسبت به قیمت کنونی سولانا خیلی هم نابجا نبود اما ازآنجایی‌که تا پایان سال هنوز چند ماه باقی‌مانده است. این تحلیلگر نیاز دارد که پیش‌بینی خود و همچنین پرایس تارگت سولانا را کمی افزایش دهد.
جاش راجر (Josh Rager)، از دیگر تحلیلگران ارزهای دیجیتال انتظار دارد که تا پایان سال 2022 قیمت ارز دیجیتال سولانا رشد چند صد میلیونی را تجربه کند و این خبر بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران و معامله‌گران توکن سولانا است.

پیش‌بینی قیمت ارز دیجیتال سولانا
جمع‌بندی

ارزهای دیجیتال برای افرادی که علاقمند به ترید یا سرمایه‌گذاری در این حوزه هستند می‌تواند درآمد میلیونی به همراه داشته باشد. پیش‌بینی‌های صحیح و حرفه‌ای با توجه به داده‌ها و شواهد می‌تواند به انجام یک سرمایه‌گذاری پرسود کمک کند. یکی از این ارزهای دیجیتالی سولانا نام دارد که طبق شواهد و داده‌های رسیده از طرف تحلیل گران قرار است یک رشد قیمت چشمگیر را در آینده شاهد باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ