طراحی کاور ناخن در فتوشاپ

بازگشت به وبلاگ
ارسال شده توسط: Admin نظرات: یک نظر

طراحی کاور ناخن در فتوشاپ

احتمالاً شما هم با خدمات کاور ناخن که در آرایشگاه‌ها ارائه می‌شوند، آشنا هستید. طراحان ناخن با این تکنیک، طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی روی ناخن شما پیاده می‌کنند. حالا فرض کنیم شما به هر دلیلی، تمایلی به این کار ندارید، اما می‌خواهید در یکی از عکس‌هایی که مثلاً در اینستاگرام منتشر می‌کنید، این تکنیک روی ناخن‌های شما دیده شود. برای این کار، از نرم‌افزار فتوشاپ استفاده کنید. طراحی کاور ناخن در فتوشاپ کار آسانی است. فقط باید کار پایه که همان نحوه رنگ کردن ناخن و جلوه داده به آن است را یاد بگیرید.

در این مقاله، در ابتدا به شما نشان خواهیم داد که چگونه می‌توان در نرم‌افزار فتوشاپ، ناخن‌ها را لاک زد یا رنگ لاک روی ناخن را تغییر داد. سپس، پا را فراتر می‌گذاریم و به شما خواهیم گفت که چگونه روی ناخن‌های خود طرح اندازید. با کمی صبر، حوصله و ذوق هنری، خیلی زود در طراحی کاور ناخن در فتوشاپ استاد خواهید شد.

اجرای لاک ناخن در فتوشاپ

یکی از نکات مهم در دنیای امروز مد و فشن، هماهنگی رنگ‌ها در لباس و آرایش است. این هماهنگی شامل لاک ناخن هم می‌شود. برای همین، بسیاری وقت‌ها پیش می‌آید که می‌خواهیم یک عکس را در یک شبکه اجتماعی بارگذاری کنیم و لازم است رنگ لاک ناخن برای تناسب بیشتر با سایر اجزاء عکس، عوض شود. در واقع، می‌خواهیم رنگی را جایگزین رنگ اصلی ناخن کنیم که با کل تصویر ما هماهنگی بیشتری دارد. در طراحی کاور ناخن در فتوشاپ اولین کار، یادگیری رنگ‌آمیزی و نمایش برق روی ناخن است. ببینیم چگونه می‌شود با فتوشاپ این کار را انجام داد. ما این کار را بر روی یک ناخن طبیعی لاک نشده انجام داده‌ایم. اما مراحل عوض کردن کاور ناخن از یک رنگ به رنگ دیگر هم به همین صورت است.

برای این‌که مراحل کار کاملاً شفاف باشد، از یک عکس که تنها انگشتان ناخن را نشان می‌دهد، استفاده می‌کنیم. شما می‌توانید این تکنیک را خیلی راحت بر روی هر عکسی پیاده نمایید. فقط برای تسلط بیشتر روی ناخن‌ها در زمان کار، باید ناخن‌ها را با استفاده از ابزار بزرگ‌نمایی (zoom) فتوشاپ بزرگ‌تر کنید.

اجرای لاک ناخن در فتوشاپ

مرحله اول: رنگ کردن ناخن‌ها

همان‌طور که می‌بینید، هیچ کاوری روی این ناخن‌ها وجود ندارد. کار را با ایجاد یک لایه جدید و انتخاب رنگی که مد نظرمان است، شروع می‌کنیم. خیلی برای انتخاب رنگ وسواس به خرج ندهید. بعداً در هر مرحله‌ای که بخواهیم، می‌توانیم خیلی ساده این رنگ را عوض نماییم. برای ایجاد لایه جدید، در پنجره سمت راست، در قسمت Layers، بر روی creat new layer کلیک می‌کنیم. بعد از ایجاد لایه جدید، روی Solid color کلیک می‌نماییم و رنگی را که می‌خواهیم، انتخاب می‌کنیم.

مرحله اول رنگ کردن ناخن‌ها

ما رنگ نارنجی را برای کار خودمان انتخاب کردیم. شما می‌توانید از پنجره انتخاب رنگ، رنگ موردنظر خود را با بالا و پائین کردن فلش کنار رنگ‌ها، انتخاب کنید.

مرحله اول رنگ کردن ناخن‌ها 2

حالا روی ماسک لایه (layer mask) خود راست کلیک می‌نماییم و گزینه invert را انتخاب می‌کنیم. سپس شروع به رنگ کردن ناخن‌ها با استفاده از ابزار قلم‌مو (brush tool) می‌نماییم.

مرحله اول رنگ کردن ناخن‌ها 3

یک خوبی ماسک لایه این است که مجبور نیستیم در زمان رنگ‌آمیزی ناخن‌ها خیلی دقت به خرج بدهیم. درصورت تمایل، ابزار‌هایی مثل ابزار قلم (pen tool) دقت بیشتری به شما می‌دهند. وقتی کار رنگ کردن ناخن‌ها تمام شد، قدم اول طراحی کاور ناخن در فتوشاپ را انجام داده‌ایم. البته به همین آسانی هم نیست! این رنگ‌آمیزی اصلاً واقعی به‌نظر نمی‌رسد. علت آن، نبود هایلایت‌ها یا برق روی ناخن طبیعی در ناخن‌های رنگ‌آمیزی شده است.

مرحله اول رنگ کردن ناخن‌ها 4

قدم بعدی ما، افزودن برق یا هایلایت روی ناخن است. اگر بتوانیم این کار را درست انجام دهیم، تصویر واقعی به‌نظر می‌رسد و رنگ به‌صورت یک‌پارچه ترکیب خواهد شد.

مرحله دوم: افزودن هایلایت به ناخن‌های رنگ‌شده

روش‌های بسیاری برای افزودن هایلایت به تصاویر وجود دارد. ما کارمان را با نامرئی کردن (invisible) لایه رنگ شروع می‌کنیم. حالا روی لایه زمینه (background) کلیک می‌نماییم و از پنجره سمت راست، گزینه کانال‌ها (channels) را برمی‌گزینیم. کانال‌ها به ما در جدا کردن رنگ‌های قرمز، سبز و آبی تصویر از هم کمک می‌کنند.

مرحله اول رنگ کردن ناخن‌ها 5

برای به دست آوردن هایلایت‌های تصویر، باید بر روی کانال آبی تمرکز کنیم.

مرحله اول رنگ کردن ناخن‌ها 6

بر روی کانال آبی راست کلیک می‌نماییم و گزینه duplicate channel را انتخاب می‌کنیم. حالا سطوح (levels) را انتخاب می‌نماییم (Ctrl+L) و برای شکار هایلایت‌ها، سطوح را بالا می‌بریم. این یعنی این‌که سطوح تیره خود را تیره‌تر می‌کنیم تا پوست تیره‌تر گردد و هایلایت‌ها بیرون کشیده شوند.

مرحله اول رنگ کردن ناخن‌ها 7

می‌بینیم که با تیره‌تر شدن پوست، هایلایت‌ها مشخص‌تر می‌شوند.

مرحله اول رنگ کردن ناخن‌ها 8

در این مرحله از طراحی کاور ناخن در فتوشاپ هایلایت‌ها را انتخاب می‌کنیم. برای این کار فقط کافی است که Ctrl را بگیریم و روی کپی که از کانال آبی ساخته‌ایم، کلیک کنیم.

مرحله اول رنگ کردن ناخن‌ها 9

حالا به قسمت لایه‌ها (layers) برمی‌گردیم و یک لایه جدید بالای همه لایه‌ها می‌سازیم.

مرحله اول رنگ کردن ناخن‌ها 10

می‌خواهیم در این لایه جدید، هایلایت‌های انتخاب شده را سفید کنیم. ‌Shift+del را می‌زنیم و در پنجره بازشده (fill)، White را انتخاب می‌کنیم.

مرحله اول رنگ کردن ناخن‌ها 11

به این ترتیب لایه‌ای ساخته‌ایم که حاوی هایلایت‌های کل تصویر ما است. لایه رنگ خود را دوباره مرئی (visible) می‌کنیم و یک کلیپینگ ماسک (Clipping mask) می‌سازیم (راست کلیک روی لایه و انتخاب clipping mask). این کار به ما این امکان را می‌دهد که هایلایت‌ها فقط در جاهایی که لایه‌های رنگ ما هستند (قسمت‌های رنگ شده با نارنجی)، نشان داده شوند.

مرحله اول رنگ کردن ناخن‌ها 12

مرحله سوم: کارهای پایانی برای کیفیت بهتر تصویر

حالا که تمام این کارها را انجام دادیم، وقت تنظیم رنگ و کارهای پایانی است. تغییر رنگ در این مرحله از طراحی کاور ناخن در فتوشاپ بسیار آسان می‌باشد. فقط روی لایه رنگ، گزینه solid color را انتخاب می‌کنیم و با بالا و پائین بردن فلش بر روی دامنه‌های رنگی، رنگ موردنظر خود را برمی‌گزینیم.

مرحله اول رنگ کردن ناخن‌ها 13

اگر به تصویر دقت کنید، می‌بینید که دور ناخن‌ها حالت صافی ندارد. برای رفع این مشکل، باید این قسمت‌ها را اندکی محوتر (blur) کنیم تا بخش‌های مختلف تصویر با هم بهتر ترکیب شوند. زمانی که روی لایه رنگ هستیم، از قسمت بالای صفحه، گزینه filter، blur و سپس Gaussian Blur را انتخاب می‌کنیم.

مرحله اول رنگ کردن ناخن‌ها 14

در آخر می‌توانیم با ایجاد یک لایه ماسک و رنگ‌زدایی از قسمت‌های که نمی‌خواهیم لاک رنگ در آنها مشخص باشد، کار را تمام کنیم. با این کار، یک تصویر تمیزتر خواهیم داشت. با کمی تمرین و حوصله، طراحی کاور ناخن در فتوشاپ بسیار راحت و آسان خواهد بود.

استفاده از براش‌ها، تصاویر و کاورهای آماده

برای طراحی روی ناخن، آسان‌ترین کار استفاده از گزینه‌های مختلف ابزار براش (Brush tool) می‌باشد. خود فتوشاپ، گزینه‌های بسیاری برای این ابزار تعریف کرده است. با این همه، اگر به دنبال طرح‌های متنوع‌تر هستید، می‌توانید براش‌های آماده و رایگان بسیاری که در اینترنت قرار داده‌شده است را به این ابزار خود در فتوشاپ اضافه کنید. راه‌های بسیار دیگری برای طراحی کاور ناخن در فتوشاپ نیز وجود دارد. یکی از این راه‌ها، استفاده از تصاویر و وکتورهای آماده در اینترنت می‌باشد. برای این کار، کافی‌ است درست مانند تکنیک Swap face عمل کنید و تصویر موردنظر خود را روی ناخن اندازید.

استفاده از براش‌ها، تصاویر و کاورهای آماده

اگر دستی در کاشت و دیزاین ناخن داشته باشید، می‌دانید که کاورهای آماده بسیاری در بازار موجود است که با تکنیک چاپ بر روی فیلم بی‌رنگ تولید شده‌اند. این نوع کاورها را خودتان می‌توانید با استفاده از فتوشاپ طراحی کنید و سپس با استفاده از یک چاپگر مخصوص، چاپ نمایید. برخلاف آن‌چه به‌نظر می‌رسد، این کار نیاز به سطح بالایی از آشنایی با فتوشاپ ندارد.

فقط کافی است فایل‌هایی با اندازه استاندارد ناخن‌های دست و پا در فتوشاپ بسازید و تصویر موردنظر خود را نیز به همان اندازه درآورید. سپس با کپی و پیست کردن (copy and paste) آن را به فایل‌های ساخته‌شده خود اضافه کنید. سپس این فایل‌ها را به صورت ردیف در یک صفحه استاندارد مخصوص چاپ بچینید. برگه چاپ این کاورها، مخصوص می‌باشد و از یک لایه بی‌رنگ چسب‌دار تشکیل شده است. پرینترهای رنگی جوهرافشان، گزینه مناسبی برای چاپ چنین برچسب‌هایی هستند. اما هر پرینتر جوهرافشانی کیفیت بالایی به شما نمی‌دهد.

جم زبع‌بندی

طراحی کاور ناخن در فتوشاپ یکی از راه‌هایی است که می‌توان با استفاده از آن، خیلی راحت رنگ ناخن‌ها در تصاویر را تغییر داد و روی آنها طرح کشید. در این مقاله، ابتدا تکنیک ساده ولی بسیار مهم رنگ کردن ناخن‌ها در فتوشاپ را شرح دادیم. تنها بعد از رنگ کردن صحیح ناخن‌ها است که می‌توانیم با استفاده از ابزار براش فتوشاپ، فایل‌های لایه باز، وکتورها و تصاویر موجود در اینترنت یک کاور زیبا روی ناخن‌های خود نقاشی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به وبلاگ